2 VE 4 TEKER SURUCULERININ BIRBIRLERI HAKKINDA BILMESI GEREKENLER, KURALLAR, SURUS TEKNIKLERI

Başlatan seko, Ekim 16, 2012, 06:04:22

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


seko

Alıntı yapılan: kocaali -  Ekim 17, 2012, 09:10:07
Serkan abi'de koleksiyon geniþ :) maþallah...

her zaman herþey gönlünce olsun abi..



Saol Mehmet
Benide götür gittiðin yere  ;D ;D

seko


seko


kocaali

Alıntı yapılan: seko -  Ekim 17, 2012, 10:05:04
Saol Mehmet
Benide götür gittiðin yere  ;D ;D

cumartesi Delmece :) 

ama biz senin peþinde motosiklet kullanamayýz abi, sucukçuyuz biz malum :)  tempomuz çok düþük...   
No mud, no fun...

seko

Alıntı yapılan: kocaali -  Ekim 17, 2012, 10:10:27
cumartesi Delmece :) 

ama biz senin peþinde motosiklet kullanamayýz abi, sucukçuyuz biz malum :)  tempomuz çok düþük...   

Estaðfurullah  :) Ben kaplumbaða hýzýnda gidiyorum :)

Cumartesi yokum Mehmet.Ayrýca TA yý bakýma aldým Bütün elbiseli Radyatörleri bilimum aksamý çýkmýþ durumda.  ;D ;D
Banditlede sizin arkanýzdan araziye girersem yerden kalkamam herhalde :)
Bahara kadar asfalt yol yaparsanýz gelirim  :) :) :)

kocaali

Alıntı yapılan: seko -  Ekim 17, 2012, 10:14:54

Bahara kadar asfalt yol yaparsanýz gelirim  :) :) :)

tamam abi, haber ederim...
bu cumartesi güneþli son gün olacak gibi, ardýndan bulutlar ve yaðmur geliyor, bir daha bizim de ne zaman kullanacaðýmýz meçhul, o sebepten günü deðerlendirmek istiyoruz...
No mud, no fun...

kocaali

biraz da baþlýðýn amacýna hizmet edelim.. aþaðýdaki link, yukarýda bahsettiðim "motosiklet teorisi" kitabýnýn yazarý Reþat Arbaþ'ýn sitesi. Kitabýn her bölümünün özet sunum dosyalarý mevcut, ihtiyacý olanlar indirip okuyabilir. Daha baþka faydalý bilgiler de mevcut..

http://donald.hypermart.net/MCWorlDD.htm
No mud, no fun...

kocaali

http://donald.hypermart.net/Teori/GIRIS.htm adresinden aynen alýp yapýþtýrdým, konu Motosiklete Giriþ...

"
"Uzun suredir motosiklete yeni baslayan, baslayacak olanlardan gelen sorular ve bu konudaki kapsamli bilgiye ulasimin son derece kisitli olmasi beni dusunduruyor, uzuyordu. Sonunda bu konuya el atmaya kara verdim ve "Motosiklete Giris" baslikli bir yazi dosenmeye karar verdim. Begenmeniz ve ise yaramasi umuduyla...

Yeni motorculara...Bir suredir "Motosiklet Teorisi" adi altinda derledigim bir yazi dizisi surdurdugumu biliyorsunuz. Bu dizinin amaci yeni baslayanlari bu dunyanin teorisi, felsefesi, ve boyutlariyla tanistirmak oldugu gibi tecrubeli, bilgili motosiklet suruculerini de pratik dunyanin disindaki evrene tasimakti. Biliyorsunuz dizi suruyor, karsilikli yazismalar ve bilgi alis verisi ile dahada zenginlesip serpiliyor...ancak bu arada motorla yeni tanisanlar, heveslenenler, hic motora binmemis ve bu maceraya atilmak isteyenler de var aramizda. Sayilari azimsanmayacak boyutta ve aslinda Teori yazilarina oldukca da ilgi gosteriyorlar.

Dolayisi ile yeni bir konuya girmem gerekiyor, ki oldukca cetrefilli, "Motosiklete Giris" diyorum buna. Burada bu ise nasil baslamak lazim, neler yapilmali, antreman teknikleri konularina sadece kisaca deginecegim ve yeni baslayanlarin ozellikle "Motosiklet Teorisi"nin yayinlanmis butun bolumlerini okumalarini, anlamalarini, anlasilmayan seyleri sormalarini, ve devamini takip etmelerini isteyecegim.

Nasil baslanir? Motosiklet bir gun ansizin insanin kanina giriverir ve kendinizi gelip gecen motorlara bakarken, dergilerde resimlerini karistirirken, TV de yarislarini izlerken bulursunuz...bu sihirli ani hic bir zaman hatirlayamazsiniz, hatirladiginiz anda daha eski bir ani canlanacaktir zihninizde motosiklet aski ile ilgili.

Bu aska malup dustunuz ve artik bir motosiklete atlayip kanatsiz bir ucusa gecme, yuvadan, kafesten cikma arzusu ile yanip tutusuyorsaniz pek iflah etme sansiniz yoktur. Illaki bu dunyaya duseceksiniz. Bizlerde elinizden tutmaya calisacagiz dilimiz dondukce. "Biz" diyorum cunku yeni motorcularin elinden tutmak tum motosiklet camiasina dusen bir gorev.

Once bazi kavramlar ustunde duracagim, ki birincisi bunun bir "Spor" oldugudur. Yani hic bilmeden sahaya cikip tenis, beyzbol oynayabilirmisiniz? Kurallarini incelemeden, felsefesini bilmeden Yagli gures, Aikido, yada Judo minderine cikabilirmisiniz? Tabii ki hayir. Bu sporun en egzantrik tarafi bir sahasi, minderi olmayisi ve olayin spor bilinciyle uzaktan yakindan ilgisi olmayan diger insanlar arasinda gecmesidir ki biz bu ortama "trafik" diyoruz.

Ikincisi ogrenme egrisinin gosterdigi dalgalanmalardir. Baslangicta cok zor gibi gelir, sonra cok kolaylasiverir birden, sonra zorlasir ve boyle bir zikzak gider ta ki duz bir cizgiye ulasana kadar. Ve hic bitmez. Bugun en usta suruculer bile hala bir taraftan motosiklet kullanmasini ogreniyor, hic supheniz olmasin. Ve bu sizi korkutmasin, bu sporun en guzel tarafidir.

Ucuncusu, motosiklet surusunun bir "mucadele" olusudur. Fizik kurallariyla, kendi vucut ve zihninizin sinirlariyla, ogrenme ve motor kaabiliyetinizle(*), makineyle, tum anlamiyla cevre ile ve doga kosullariyla mucadele.

(*) "Motor kaabiliyeti" insan psikolojisi ve tip ta kullanilan bir tabir. Sahip oldugunuz bilgiyi mekanik bir duzenege uygulayabilme yeteneginizdir. Paten, Ucak, Bisiklet, Kayak, Otomobil vb. Araclari kullanabilmek icin bu "ham" yetenege sahip olmaniz ve usanmadan tekrarlayip gelistirmeniz gerekir.

Dorduncusu ise "genc" ve fiziksel-mental olarak tam saglikli olmaniz gerekliligidir. Genclik goreli bir kavram dogal olarak, ben 25 yasinda ihtiyarlar ve 75 yasinda gencler taniyorum. Motosiklete baslamak icin asgari yas siniri diye bir sey yoktur.

Baslamadan once gerekli olan seylere gelelim.

Bisiklete binmesini bilmeniz gerekiyor...Otomobil kullanmasini da bilmeniz gerekiyor. Bu yanlizca benim kanaatim degil tabii, ABD de ve batili bir cok ulkede ciddi motosiklet okullarinin hicbirine bisiklete binmeyi bilmeyeni ve otomobil ehliyeti olmayani almazlar.

Bisiklet motosikletin anasi, otomobil de babasidir. Ailesi ile iyi bir dostluk kurmadan kizlari (yada ogullari) ile nisanlanmayi aklinizdan bile gecirmeyin.

Bununla birlikte sunu da bilin ki motosiklet "motorlu bisiklet" degil "iki tekerlekli otomobil" dir. Yani bisiklet VE otomobil kullanmasini bilmek bu seytan icadini kullanabilmeniz icin yeterli degildir, tamamen yeni bir dunya ile karsi karsiyasiniz.

O zaman sira geldi bir motosiklet secmeye...

"Motosiklet Teorisi" dizisini okumakta iseniz, bu isin mekanigi hakkinda epey bilgi sahibi olmussunuzdur. Motosiklet, kendi basina ayakta duramayan, eksik bir makinedir. Onun tamamlayici parcasi sizsiniz. Ikiniz ortak tek bir makine olusturursunuz. Otomobil tecrubesinden tamamen farklidir. Otomobildeki sesini bile duymadiginiz, cok merakli degilseniz nerede nasil calistigindan haberiniz olmayan makine burada bacaklarinizin arasindadir. Ici agzina kadar benzin dolu bir tank dizleriniz arasinda, on tekerlege bagli tamamen ortada bir mekanizma ellerinizdedir. Bir yandan vites degistirmek, arka ve on freni zamaninda ve uygun basincta kullanmak, bir yandan da maalesef dumduz ufuktan ufka uzanan yollar henuz insa edilmedigi icin saga sola donmek zorundasiniz.

Iste mucadele daha burada, mental duzeyde baslar. Daha baska mucadeleye ihtiyaciniz varmi? Cevabiniz "evet" ise hemen gidip 250cc ustunde kocaman gosterisli bir motor secin...hele "olume meydan okuma" gibi bir merakiniz varda pahali bir intihar planliyorsaniz 600cc den baslayan "super sport" bir motosiklet sizin icin bicilmis kaftandir.

Bunlari sizi urkutmek icn ozellikle yaziyorum, su katilmadik gercekler.

Ilk sececegimiz motosiklet herseyden once hafif olmalidir, kivrak olmalidir.
Boyu posu size uygun olmalidir. Bunlari nasil anlayabiliriz; soyle. Motora oturun,


Hop bir dakka bir dakka...motora nasil oturulacagini anlatmadimki, degilmi? Anlatayim...

Motor yan destekte olmalidir...orta destekte ise, bilen birine soyleyin indirsin. Motorun sol yanina yanasin, uzanip elciklerden tutun ve sag elcikteki levyeyi (on fren) dort parmaginizla sIkIn. Simdi dikkat, ozellikle motor biraz yuksekse motora sag bacak atilarak Malkacoglu gibi binilmez. Seleyi varsa yan cantalari, arka stop lambasini filan cizebilir, hatta kirabilirsiniz. Soyleki, sag ayaginizin topugu kiciniza degecek gibi dizinizi bukun. Simdi "Dizinizle" binin. Ayaklarinizi yere basin, motor duz bir yerde tabii ve freni birakin..istediginiz kadar siritabilirsiniz.

Bindiniz...her iki ayaginizin tabani yere tam basiyormu? Basmiyorsa aynen inin...Basiyorsa iyi...(simdi motorun vitesi bosta olsun-tabii ki motor calismiyor) ayaklarinizin topugunu yerden kaldirmadan dizlerinizi acarak (yerden guc alip dizlerle iterek) motoru yavasca geriye itin. Bacaklariniz dumduz ileri uzanmis, ayak topuklariniz yerde olsun. Simdi yine dizlerinizi kirarak motoru one cekip baslangic pozisyonuna gelin. Bu hareketi dort bes defa tekrarlayin...kollarinizdan guc almadan, ikinip sIkilmadan rahatca yapabiliyorsaniz mesele yok. Boyu size uygun ve yeterince hafif demektir. Birden fazla motor varsa hepsinde deneyin, hengisinde en kolay yapabiliyorsaniz o sizin motorunuz olmaya aday adayidir..:)

Gelelim motorun hacmine, gucune...50cc den baslamak uzere butun motosikletler (scooter ler de dahil olmak uzere) size trafikte yetecek guc ve hizi saglayacak yetenektedir. O yuzden aman 50HP den asagi olmasin, bu 25 oburu 35 o zaman 35 HP alalim filan gibi bir kaygiya kapilmayin. Bu kaygi yarinin problemidir ve yarin sizden 10,000 km uzaktadir. Kaba bir olcutle, alacaginiz motosiklet 250 cc den buyuk olmamalidir. Bununla beraber 125 yada 250cc "baslangic motosikleti" degildir, tum omur boyu zevkle kullanabileceginiz, her isinizi gorebilecek bir makinedir.

Scooter (ornegin Vespa) da bir motosiklettir, ustelik otomatik vitesli ve kullanmasi ogrenmesi en kolay, en ucuz makinelerden biridir. Gunluk kullaniminiza uygun olabilecegini dusunuyorsaniz, hic endiselenmeden bir scooter edinip motor dunyasina kestirmeden girmeniz mumkundur.

Scooter yolunu secmedigimiz varsayip devam ediyoruz...

Sira motosikletin tipine geldi...Burada konfor ve hakimiyet bir numarali tercih kistasidir. Dedik ya hani motosiklet surusu bir mucadeledir diye, siz motosikletin bir parcasi olacaksiniz diye; iste hakim olabilmeniz icin, bir parcasi olabilmeniz icin once dogru durust bir oturma pozisyonunuz olmasi lazim.

Motorda temel olarak uc oturma tarzi, ve bu tarzlara gore birkac ana model vardir. (Ornek olarak verdigim modeller baslangic icin degil, motorun tipi hakkinda bilginiz olsun diyedir)

1) Ayaklariniz oturdugunuz yerin gerisinde;
Agirlik: ellerde ve selede.
Amac: Kisa sureli gezi, sportif, aktif surus tarzi, surat yarislari.
Kategori: Sport, super sport, racing, drag
Ornek: BMW R1100S, Yamaha YZF-R6, Honda CBR600RR

2) Ayaklariniz oturdugunuz yerin altinda;
Amac: Orta-Uzun sureli gezi, konfor, sportif geziler, mukavemet yarislari.
Agirlik: ellerde, selede, ve basamaklarda.
Kategori:Turing, sport-turing, dual-sport = dual-purpose = enduro, Kros, Motard, Cadde, Standart, Gezi
Ornek: BMW K1200RS, R1150R-RT; Yamaha TDM850, TT600; Kavasaki KLR 650, Honda Goldwing, Nighhawk, KTM serisi endurolar.

3) Ayaklariniz oturdugunuz yerin onunde;
Agirlik: selede.
Amac: Orta-kisa mesafe gezi
Kategori: Gezi, Cruiser, Chopper
Ornek: Harley-Davidson, Indian, Yamaha Roadstar-RoyaStar, Kawasaki Vulcan, BMW R1200C

Tabiikki bu amac/kategori tanimlari genel kullanim-dizayn olcutlerine goredir. Bir racing motorla dunya turu yapabilir, bir Harley Davidson la kivrimli bir yolda butun sport bike cilari utandirabilirsiniz. Ama bu istisnalar yinede bizim siralamamizi degistirmez.

Gordugunuz gibi bu tarzlarin icinde baslangic motorundan bekledigimiz ozellik sadece 2 numarali tipte, "Ayaklariniz oturdugunuz yerin altinda" tipinde mevcut. Cunku bu tiplerde agirliginiz uc kontrol noktasina dagiliyor, fiyat olarak en ulasilabilir, ve amac olarak bizim hedefimize nisan almis vaziyetteler.

Demek bir enduro yada standart/cadde turu motor sececegiz, 250cc den buyuk olmayacak, ayaklarimiz yere basacak, tarif ettigim deneyi yapip basarili ve konforlu hissedeceksiniz kendinizi...iste aday motor.

Diger istedigimiz ozellik hesapli olmasi. Yani iyi bir ikinci el, yada kesenizi zorlamayacak bir sifir motor olacak bu. Garanti suresi dolmamis bir ikinci el, size en az bir-iki sezon hicbir mekanik sorun cikarmasi sozkonusu olmayacak bir kullanilmis motor idealdir.

Burada deginmek istedigim bir baska motor daha var ki o da kros motorudur. O da 2. tarza giriyor. Ancak bu motorlari uzerlerinde isik, sinyal, korna vb. Techizat olmadigindan ve lastikleri asfaltta son derece az tutundugundan normal trafikte kullanamazsiniz. Muhakkak arazide kullanmaniz, bir tasiyici ile parkura gidip gelmeniz, ozel tekniklerini bir hocadan ogrenmeniz gerekir. Biraz mesakkatli bir yol ve genel motosiklet meraklisina tavsiye etmiyorum. Ama, motosiklet ogrenmek ve ilerde rahat etmek icin bir numarali yol oldugunu da bilin. Ozellikle otomobil tecrubesi olmayan yasca gencler icin bulunmaz bir spor, harika bir eglencedir.

Pekala, bir motor edindik, ve parkura cikmak icin heyacalanmaya basladik..daha durun bakalim motosikletin en onemli parcalarini daha almadik...

Sira giyim kusamda...
Tam kapali bir kask, cizme ve eldivenler motosikletin parcasidir. Bunlarsiz motora binmeyi aklinizdan gecirmeyin.
Daha gerisi var tabii kulaklik, ceket, pantalon, bobrek koruyucu vs.vs. ama temel kusam bu ucudur. Tam kapali bir kask, motosiklet cizmesi veya bilekleri de koruyan iyi bir bot ve eldivenler size baslangic antremanlari icin yeterlidir.

Sigortaya sira geldi...en azindan mecburi trafik sigortasi yaptiracaksiniz. Bunsuz motora dokunmayin bile. Sifir aldiysaniz, tam tesekkulu kazik bir sigorta motorun bir parcasi olarak edinilecek...motorun fiyatini dusunurken bunu da gozonune almalisiniz.

Herseyinizle hazirsaniz sira binmeye geldi demektir. Bu is icin en saglam yol bulabiliyorsaniz bir egitim kursuna yazilmak, kapali pistte tum incelikleri bir hoca nezaretinde ogrenmek, ve ehliyet almaktir. Bu imkan yoksa, bir bilen arkadasiniz size baslangicta yardimci olacak caresiz. Kendi motorunuzla veya kendi motoruyla.

Bir kurs bulamadiginizi ve ikinci sikka mahkum kaldiginizi varsayiyorum.
"Kocadan Hoca Olmaz" Donald sozunu unutmayin..:) es dost panik ve endise icinde size neye nereden baslayacaginizi anlatmakta gucluk cekecektir muhtemelen. Cunku bilmek ve ogretmek arasindaki fark gece ve gunduz gibidir. Kisa surede sinirler bozulabilir...iste o yuzden su asagidaki "Temel Donald Kursu"nu hazirladim...aynen takip etmenizde buyuk fayda goruyorum...:)
"

bahsedilen "Temel Donald Kursu"na þu linkten ulaþabilirsiniz.  http://donald.hypermart.net/Teori/Course.htm
No mud, no fun...

Mudanyalý

Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.

NÝVACI

anladýmki meskenim yaylalar daðlar

kocaali

Alıntı yapılan: NÝVACI -  Ekim 19, 2012, 12:04:34
birde bana sor.

Alıntı yapılan: Mudanyalý -  Ekim 18, 2012, 10:57:55
Mehmet'im

hepsini okudum..sýnav ne zaman.? ;D ;D  gözler bitti lakin.. :o

þimdi bana mail adreslerinizi veriyorsunuz, ben size çok detaylý bir eðitim kitapçýðý daha gönderiyorum.. sonra motorlarý alýp pratik eðitime geçiyoruz :)
No mud, no fun...

seko

Alıntı yapılan: kocaali -  Ekim 19, 2012, 12:09:26
þimdi bana mail adreslerinizi veriyorsunuz, ben size çok detaylý bir eðitim kitapçýðý daha gönderiyorum.. sonra motorlarý alýp pratik eðitime geçiyoruz :)

Hadi bakalým siz istediniz heheh :)

seko

Güzel .....

Ne beklersin yaþamdan ÇORBACI ?!

Ne bekler yaþam senden? Ýkiniz de tüketirsiniz hoyratça
zamaný, iþte geride kalanlar sýkar canýmý..

Yedi yaþýnda baþlarsýn okula, sayma ondan öncesini.

Sonra, yýllar yýlý gider gelirsin, kara tahtalý deðirmene,
berrak zamanýný öðütmek için.

Yirmi iki civarý alýrken diplomaný, tüketivermiþsindir
üçte birlik zamanýný...

Diploma yetmeez!!, diyor Topal Þarapçý;
"Ýyi bir iþ bul gel hele bakalým.!
Askerliðini de yap birde, sonra evlen bakalým.."

Ýþte bir on yýl daha uçuveriyor ansýzýn.
Yaþ oluveriyor otuz beþ!

Gerçekten yarýsý mýdýr yolun?! Belki de yarýsýndan da
yakýn geriye bakma sakýn küheylan !

Kopuverir zincirleri yaþamýn, bir iplik gibi ansýzýn.

"Hele bir borçlarýmýzý ödeyelim, sonra daha iyi yaþarýz.
Þimdilik biraz sabýr" diyor karým Nazife!

"Hele bir baþýmýzý sokacak yuva olsun da,
gerisi kolay diyor.
Eee..bu da doðru hani.. Ýþte böyle yitiyor hep on
seneler, eriyen buzlar misali.

Karým, çocuklarým, kooperatif baþkaným, yardýmcým,
tek tük arkadaþlarým.. ve...TV'deki haber sipikeri!

Bu kadar çevremdekiler.

Bunlara bakýyor yýllardýr gözlerim. Ýþte bu yüzdendir ki,
Miyopsun! Diyor doktorum.

Ellinci yaþ günümü, kimse fark etmiyor bile.

Ufaklýðýn diploma töreni var. Ne biçim alýþ veriþ bu?
Anlayamadým gitti.!
Yapmak istediðim bir çok þey, özlem
kapýsýnda yitti..

Hýrs ile mutfaða., ne varsa atýþtýrmak için,
sýcacýk bir el tutuyor elimi
"Perhiz yapmalýsýn artýk !" diyor
Karým Nazife.

Eee..doðru da söylüyor hani. Kalan on yýlýmýn birkaç
yýlý hastalýkla geçiyor. Gerisi de torunlarýn peþinde..

Eee, "Ulan hani yaþayacaktýk!!! " diye baðýrýyorum.
"Sakin ol ! Tansiyonun yükselecek" diyor karým Nazife.
Eee.doðru da söylüyor hani.

Nedir yaþamýn kýsýr döngüsü anlayamadým gitti.
"Ýyi yaþadýk, hoþ yaþadýk" diyor karým Nazife
"Patronlarýn da pek severlerdi çok da çalýþýrdýn hani.
Bak herþeyimiz var, büyüdü sayýlýr çocuklar da,
daralacak ne derdin var?
Haydi neþelen artýk. "

Eee.. Doðru da söylüyor hani Bir eþ, birkaç çocuk,
bir ev ve araba,
iþte yaþamýn bilançosu..

Hayýr hayýr ! Korkuyorum ölümden!!
Boþa geçen bir yaþamýn ardýndan nasýl gidilir oraya?!

Özgürce çizmeliydim yaþamýmý zorda olsa,
özgürce ulaþmalýydým sona.

Yalnýzlýkla yaþansa..kanaviçe gibi dokumalýydým,
güzelikleri, gizemleri.

Ter basýyor fýrlýyorum yataktan.
"Dönüp durma" diyor, karým Nazife, yarý uykulu
"Sýkýca örtün de uyu"

Tüketmek için bunca acele ettiðimiz takvim yapraklarýna..
Onca hýzla çevirdiðimiz akreplere yelkovanlara..
Ýçine gönüllü daldýðýnýz o insafsýz rutin çarkýna..
Þöyle bir uzaktan baktýðýnýzda, ne hissediyorsunuz ?
"Ne kadarý benim hayatým diye "
soruyor musunuz?

Ne kadarýný baþkalarý yaþamýþ benim yerime..Ya da
Ben baþkalarýnýn ?
"Aynadakinin ne kadarý benim, ne kadarý
oynadýklarým?.."

Sevgiyi koydum, kum saatinin dolu dizgin akýp giden
kumlarýnýn her bir zerresine.
Çünkü bir tek sevgi var elimizde; bunca yýldan
damýtýlýp gelen..

Yine bir tek o kalacak, yaþanacak yýllarýndan geriye..

Ötesi yalan...

CAN DÜNDAR....

NÝVACI

anladýmki meskenim yaylalar daðlar