romörk tasarýmý

Başlatan mehmet03dn, Temmuz 13, 2014, 02:49:41

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

shadowturks

yay iþi büyük iþ
alt tandýr kolu ister
üst tandýr kolu ister
çapraz gergi ister
nivanýn arka dingilde ne varsa hepisinden ister
makas basit ve etkili
benimkiler transit connect makasý
yumuþak ve 800-900 kiloya kadar sýkýntýsýz
yuvarlak boruya 2 tane platine 10 mm kalýnlýk kaynatýrsýn araya 5 mm kalýnlýk kauçuk (oto lastiðinden kesme) tampon
koyar makasçýdan alacaðýn makas saplamalarýyla ister alttan ister üstten sýkar bitirirsin iþi
amortisör þart yoksa arkanda basetbol topu gibi zýplar.

atinco

Doðru dersin Shadowturks hocam. Ben konuþurken bir hata yaptýðýmý fark ettim. Amortisör de bir yaydýr. Makas da bir yaydýr. Hatta Mercedes'lerde kullanýlan poliyamid, silindir þeklinde masif plastik yaylar var... Sizlerin bilgi, birikiminiz benimkinden kat kat fazladýr þüphe etmem. Amma bundan sonra terimleri daha dikkatli seçeceðim.

shadowturks

birde yukarda ''hastasýyým makasýn'' diyen zat kurtul þu önyargýlardan aga
makas bir yaydýr (yaprak yay)
sadece helezon þeklinde deðildir.
yaptýðý iþ aynýdýr.
yol tutuþta en önemli faktör AMORTÝSÖR dür
4 civata denemesi bedava sökün nivalarýnýzýn amortisörlerini
bakalým 1 km gidebilecekmisiniz?
yay helezon olsa ne yazar? yaprak olsa kim takar.
tek fark birinde düz dingil kullanma zorunluluðu var
birinde salýncak sistem opsiyonu...
(altinco) adým Erkan. tanýþmýþ olalým.

atinco

Kaç kez muhabbet ettik sað olasýn Erkan hocam. Bilsem de oradaki isminle anýyorum ki ismini bilmeyen birisi okursa takibi kaybetmesun :) Benim de Atýnç, memnun oldum hocam.

Yevgeni

Alıntı yapılan: shadowturks -  Temmuz 16, 2014, 01:48:29
birde yukarda ''hastasýyým makasýn'' diyen zat kurtul þu önyargýlardan aga
makas bir yaydýr (yaprak yay)
sadece helezon þeklinde deðildir.
yaptýðý iþ aynýdýr.

La biz de hastasýyýz diyoz, baþka bir þey mi diyoz a yaprak yaylara gelesi gölge?

shadowturks

Iki dk. Aðýz tadýyla atarlaniim didim yav bozma motivasyonu. ;D ;D

Yevgeni


Atarlan atarlan.
Sal elektriði ortama..

mehmet03dn

Alıntı yapılan: shadowturks -  Temmuz 15, 2014, 11:01:28
yay iþi büyük iþ
alt tandýr kolu ister
üst tandýr kolu ister
çapraz gergi ister
nivanýn arka dingilde ne varsa hepisinden ister
makas basit ve etkili
benimkiler transit connect makasý
yumuþak ve 800-900 kiloya kadar sýkýntýsýz
yuvarlak boruya 2 tane platine 10 mm kalýnlýk kaynatýrsýn araya 5 mm kalýnlýk kauçuk (oto lastiðinden kesme) tampon
koyar makasçýdan alacaðýn makas saplamalarýyla ister alttan ister üstten sýkar bitirirsin iþi
amortisör þart yoksa arkanda basetbol topu gibi zýplar.
eyvallah erkan abi takýldýkça sana sorarým artýk

mehmet03dn

romörkun dingili poryalarý  makaslarý hazýrlanmýþ durumda þimdi þase kurma zamaný dingil diye doðal gaz borusu kullandým et kalýnlýðý fazla olduðu için porya olarak tempra poryasý  aksleri tornacýda yaptýrdým daha sonraki aþama kasa kurulumu

Yevgeni



Aha da en basit tasarým.
Her yola gelir. Ýster mini karavan kur üzerine ister romörk tadýnda devam.
Yük taþýyacak, taþýnan yük de konfor aramýyor, o yüzden makas..


mehmet03dn

baya güzelmiþ saðlam emek verilmiþ ama benimkiside þasesi hazýr sayýlýr abi

mehmet03dn

bugun ikinci aþamayý tamamladým sayýlýr. þaseyi kurdum kendimce biþeyler ekledim mesala makassýn yükde kýrýlmamasý için altýna yük takozu yerleþtirdim.þaseyi makastan 10cm kadar kaldýrdým nedeni arazide rahat yolculuk makaslarýn yüzük sistemi bana ait emniyet kemerlerinde kullanýlan burçlu  sistemden yaptým. bu sayede çok rahat yaylanýyor ama yüke girince kýrýlýrmý takozlar korurmu tartýþýlýr tabi  ve son hali yarýn kaldýðý yerden devam

NÝVACI

Maþallah pek hýzlý gidiyor.
Göz rahatsýzlýðý yüzünden daha önca yazamadým
amortisör mutlaka gerekli 
marka önemli deðil uzun   gelirse çapraz yada önden arkaya  doðru yatýk baðlarsýn
Bir ölçüde tandýr kolu görevi yapar
olmazsa neler olur.
saçma yemiþ tavþan gibi zýplar arabanýn tutunmasýna mani olur
koyacaðýn malzeme hýrpalanýr az yüksek istif varsa baðlamadan gidemezsin
hele ok mesafesini tuturamazsan
yolda gezme
derince bir kanal yada arýk tan geçerken ya arkaya basar direksiyon hakimiyetini bozar
dingil önde baðlanmýþ ise arkayý kaldýrýr patiye sebep olue
kendim yaptýðýmdakendimize güven tam  seyyar branda direkleri üstünede bit çift zeytin çulu
doldurdýk eþyalarý  Foça kýsýk 90 km  yolda azami hýz 40km 50 olunca yoldan çýkýyotuz arba geziyor
ön düzeni yokla römork lastiklerine pullar koy gezme devam
zaten asabiyiz hafta sonu foça yolu dar arkada anunda konvoy oluþuyor                  ( haþa yer gök birbirine karýþýyor)
kafaya koydum gidicem Ve 90 km 4 saatte gittim iki gün tatil
yine 90 km yine 4 saat döndüm
Anlaþýkdý ki bizim dingil önde
50cm geri aldým (týr dorsesi yapan onaran) bir arkadaþýn ölçümüyle
sonra onunla 30 kovan arý taþýdým 25 balya samanla   yaklaþýk 30 derece eðimi indik ve çýktýk
Odingil mesafesini neye göre hesapladý gerçi çoðu yerde göz kararý oldu
hala öðrenmediðime yanarým
Nivayý satýnca alab arkadaþ istedi verdim ama arabadan fazla koydu
Selamlar
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

NÝVACI

Haddimi aþmak üstemem ama
Benim mantýðýma göre küpeler ters  sabitler önde olmalýydý
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

mehmet03dn

Alıntı yapılan: NÝVACI -  Temmuz 20, 2014, 10:23:27
Haddimi aþmak üstemem ama
Benim mantýðýma göre küpeler ters  sabitler önde olmalýydý
verdiðiniz bilgiler için teþekkürler küpeler ters doðru akþam saati bunalmýþtým iyice bi kaza yapmýþým ;D düzelttim sonradan dingilin þase ile baðlantýsýný bi makine mühendisi ile düzelttik ne kadar doðru denemeden bilemeyiz tabi dingil ne kadar ortada olusa yükünü romörka verir dedi ne kadar geride olursa aracýn þasesine ne kadar önde olursa hoplar zýplar dedi  oyüzden tam ortadan yaptým.motosiklet amatesörü düþündüm bende hem helzonu var hem amatesörü