romörk tasarýmý

Başlatan mehmet03dn, Temmuz 13, 2014, 02:49:41

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mehmet03dn

arkadaþlar herkese merhaba benim nivaya bahçeye eþya taþýyabilmek için bir romörk yapmaya karar verdim ama benim araçta çeki demiri yok traktörlerin arkasýndaki gibi basit bir sistem yapmaya karar verdim seyyar olacak ruhsata iþletmeyeceðim. romörk kýsmýna gelince poryo, dingil. ne kullansam makas girsemmi kararsýzým biraz makas atmassam hiç esnemez atarsam yükdeyken ne olur  romörk 600/700 kg yük çekmeli  ve bahçenin çok dik rampalarý var arabam gider ama trans þaftýn altýgen takozu düþündürüyor beni doðrusu çünkü bi sefer koptu ve yolda kaldým yardýmlarýnýzý ve fikirlerinizi bekliyorum.

atinco

Hocam benim de benzer bir projem var, ekonomik nedenlerle erteliyorum sürekli. Fakat sizinki gibi bir amaçla kullanýlmayacak, bir karavan olacak ayný zamanda. Bu nedenle biraz araþtýrmýþtým, çeki demiri  baðlantýsý Niva için önemli. Þase mevzusu yüzünden, düzgün bir baðlantý yapmazsanýz arabaya zarar verebilirsiniz. Bir de frenli olmalý diye biliyorum hocam bu kapasitedeki bir römorkun. Bence sýrf yük taþýyacaksanýz römorku mümkün olduðunca hafif ve az elemanla yapmaya uðraþýn. Kullanacaðýnýz yolun yüzey þartlarýný bilmiyorum ama eðer çok bozuk deðilse, iyi bir yük lastiðiyle (8 katlý) havalarý uygun oranda indirilmiþ þekilde, makassýz sorunsuz yol alabilirsiniz gibi geliyor bana. Yapým aþamalarýný fotoðraflayýp paylaþýrsanýz sevinirim. Kolay gelsin.

atinco

Bir de makas, römork yüksüzken çok çýrpabiliyor.

Yevgeni


shadowturks


atinco


atinco

Makas kullaným amacýna göre þart olabilir, doðru seçimi yapmak gerek. Babamda bir römork vardý, frenli ve makaslý. Bað bahçe iþlerinde kullanýyorduk.  Araba 75 model bir station Renault 12 idi. Römork yüksüz veya az yüklüyken arabayý çýrpardý. Belki de makaslarý çok sertti, iyi tutturmak gerek.

Yevgeni


mehmet03dn

Alıntı yapılan: atinco -  Temmuz 13, 2014, 04:17:13
Hocam benim de benzer bir projem var, ekonomik nedenlerle erteliyorum sürekli. Fakat sizinki gibi bir amaçla kullanýlmayacak, bir karavan olacak ayný zamanda. Bu nedenle biraz araþtýrmýþtým, çeki demiri  baðlantýsý Niva için önemli. Þase mevzusu yüzünden, düzgün bir baðlantý yapmazsanýz arabaya zarar verebilirsiniz. Bir de frenli olmalý diye biliyorum hocam bu kapasitedeki bir römorkun. Bence sýrf yük taþýyacaksanýz römorku mümkün olduðunca hafif ve az elemanla yapmaya uðraþýn. Kullanacaðýnýz yolun yüzey þartlarýný bilmiyorum ama eðer çok bozuk deðilse, iyi bir yük lastiðiyle (8 katlý) havalarý uygun oranda indirilmiþ þekilde, makassýz sorunsuz yol alabilirsiniz gibi geliyor bana. Yapým aþamalarýný fotoðraflayýp paylaþýrsanýz sevinirim. Kolay gelsin.
nivanýn orjinal arka tamponu aleminyumdur bu tanpona çýkan kollar ise demir ve þaseye 12mm vidalarla baðlý ana þaseye ben çeki demiri için  kollarýn içinden içi dolu demir yatýrdým ana þaseye baðladým.tanponun içine ise 40*40 5mm profil ile bu kollarý baðladým yani güçlendirdim çeki demirini bu profile baðlýcem 750 kg kadar fren ve ruhsata iþletme istemez kanun bakýmýndan  benim görüþüm makassýz olmaz fotolarý paylaþacaðým

mehmet03dn

Alıntı yapılan: shadowturks -  Temmuz 14, 2014, 12:15:20
buradan
sorularýnýzca cevap bulabilirsiniz.

http://nivaturkiye.com/nivaForum/index.php?topic=6098.0
eyvallah erkan abi senden çok kopya çektim zaten yanlýz dingil karemi oval demir mi makasýn baðlantý þekli ovalde nasýl olur karede bugun 2 tane tofaþ poryasýna mil yaptýrdým ama kaynatacaðým dingile karar veremedim  makas için hangisi daha iyi olur abi?

atinco

Hocam sizin kullanýmýnýz için makassýz olmayacaðý aþikar yalnýz sertliðini düþünmek gerekir elbette. Bence frenli olsa çok iyi olur, bir kere yapýyorsunuz sonradan piþman olmayasýnýz diye söylemiþtim.

mehmet03dn

Alıntı yapılan: atinco -  Temmuz 14, 2014, 10:42:27
Hocam sizin kullanýmýnýz için makassýz olmayacaðý aþikar yalnýz sertliðini düþünmek gerekir elbette. Bence frenli olsa çok iyi olur, bir kere yapýyorsunuz sonradan piþman olmayasýnýz diye söylemiþtim.
makasýn sertliði sorun deðil  çünkü her zaman kullanmayacaðým. kullanacaðým makaslar çok yapraklý yumuþak makas bulana kadar bayabi uðraþtým piyasada eski at arabasý makasý yada tarýmsal cihazlar için üretilmiþ yumuþak ve küçük  makasdýr fotorafýný en kýsa sürede koyacaðým fren mevzusu nivanýn freni çift kelepirli çapraz fren  çaktýmý durur. ama  fren koyacak gibiyim

atinco

#12
Hocam makasýn sertliði derken yumuþak olmasý gerektiðini söylemek istiyorum ama dilde böyle durumlarda hep bir sorun olur. Esneklik katsayýsý diyelim, esnekliði yüksek olsun diyelim kurtulalým. Sizin bulduðunuzu söylediðiniz makaslar iyi olabilir mesela. Bizimki berbat idi. Yalnýz makas yerine baþka çözüm, amortisör gibi mesela, olur mu o da kafamda bir soru idi en baþta yazarken. Kullaným amacýna baðlý, karavan yapacaðým ben mesela, olabilir mi bilmiyorum da araþtýracaðým...Onun dýþýnda bence fren koyun hocam, yüklü, yokuþ aþaðý, hele bozuk yolda arabaya neler yapar o römork... Ama þimdi siz arabayý arazi vitesine alýrým, öyle inebilirim de diyebilirsiniz. Karar sizin elbette. Ben düþüncelerimi paylaþtým sadece, zaten burasý bu yüzden var. Kolay gelsin hocam, fotolarý paylaþmayý ihmal etmeyin. Saygýlarýmla.

Yevgeni


Atýnç Unimog'ta kullanýlan yaylar misali sert yay kullanýlabilir sanki.
Kocca kamyonda yay kullanýlabiliyorsa romörk için de münasip bir uygulama yapýlabilir.
Elbet yük taþýma donesi üzerinden yorum yapýyorum..

atinco

Yevgeni neden olmasýn. Ben mesela mümkün olduðunca yumuþak yapmaya çalýþacaðým. Yumuþaklýktan kasýt içerideki hareketi mümkün olduðunca sabitlemek. Mühendislik bu yüzden güzel, misal yumuþak olup salýncak gibi bir vaziyet doðurmayacak ama karavanýn içini de darmaduman edecek kadar çýrpmayacak bir sertlikte olacak. Kullaným amacý iþte... Fakat bu hassasiyetlerde iþ yaptýramýyorsun kolay kolay, bir seferinde yay büktürmüþtüm. Adama esneme katsayýsýný veriyorum, telin kesitini, sarým sayýsýný veriyorum yine yapamýyor adam... Her ne ise, Mehmet03dn arkadaþ kendisi için doðru yaylarý yani makaslarý bulmuþ bence.