Ön sað porya bilyasý kitledi..

Başlatan muhammedcelik1983, Nisan 19, 2014, 01:30:35

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

muhammedcelik1983

uzun süredir ön sað tekerden ses geliyordu parçalarý aldým tamir için 70km ilçe merkezinde bulunan kuzenimin tamirhanesine giderken 20km kala ani bir fren esnasýnda ön sað tekerin porya bilyasý kitledi tabi doðal olarak teker de kitlendi,araba baya kýzakladý yolun kalabalýk olmayýþý biraz da temkinli kullanmam sebebi ile kazasýz belasýz atlattýk þükür..kuzenimi çaðýrdým geldi oracýkta söktü tamiratýný yaptý  bilya diye birþey kalmamýþ arabada 1 avuç metal...Þunu çok iyi anladým araba konusu ihmale gelmez ya hafta sonu 3000mt rakýmlý bolkarlar gezisi sýrasýnda kitleseydi...

Harun



Yevgeni


Gelen sesleri önemseyin, garip tepkimeleri hiç yabana atmayýn..

KARADAG

Muhammet geçmiþ olsun kardeþ. Problemi çözmüþ olman, en azýndan yakýnýnda  çözebilen biri olmasý sevindirici.Ancak hatýrlatmakta ivedi fayda görüyorum, tecrübe ile sabit çoðu tamirci bu porya içinde bulunan bilyelerin arasýnda olmasý gereken yüksük adýndaki hayati önem taþýyan parçayý koymaz, akýl etmez ve/veya önemsizdir diye çýkarýp atarlar.Bu parça emniyet kemeri kadar önemlidir.Allah muhafaza seyir halinde birazda sürat varsa düþünmek dahi istemeyiz.Daha sonraki dönemlerde de baþýna bu ve buna benzer olaylarýn gelmemesi için aracý tamir eden arkadaþa sormayý ihmal etme bu parçanýn varlýðýmdan haberdar mý diye?Þayet böyle bir parça görmedim bilmiyorum tarzýnda cevaplar alýrsan yarýndan tezi yok yeniden söktür ve koymalarýný ýsrarla iste. Keyifli sürüþler dilerim
TÜRK, çetin iþler baþarmak için yaratýlmýþtýr.

muhammedcelik1983

Bildiðim kadarý ile porya,2 rulman,2 keçe ve aks somunu deðiþti yüksük olarak çýkan aks yüksüðü vardý o da geri takýldý birde alt üst kafa deðiþti parçacýyý orjinal parçacýdan aldým baþkada bir parça vermedi..

muhammedcelik1983

Bugün ayný porya bilyasý tekrar daðýttý  >:( sanýrým aks somunu fazla sýkýlmýþ,sabah lada ustasina kontrol ettirmistim hic bir problem yok demisti 20km geçmedi daðýttý...bu sefer usta yerine kendimiz deðiþtirme yoluna gittik ve hallettik..Aksý bu sefer fazla sýkmadým Arkadaþlar bunun sýkma ayarý ne þekilde olmalý 10 günde 2 bilya daðýttý bu 3. Çok can sýkýcý..

shadowturks

#7
26 lokma
t kol
kýsa kol
50 cm t kola geçecek boru
teker yerde olmayacak þekilde biri içerden frene basýyor
boruyu takarak kol gücüyle sýkabildiðin kadar sýkýyorsun.
sonrasýnda çeyrek tur gevþetiyorsun.
tekeri elinle çevirip sýkma veya boþluk varmý diye kontrol edip
somunun ucunu aks kafasýndaki yarýk kýsmýna keski vasýtasý ile ezip perçinliyorsun ki gevþemesin bu kadar

not : rulmanlarý takmadan avuç içinde vurarak iyice gresliyorsun sonra toplamaya baþlýyorsun.
aks somununun altýna gelecek konik pulu takmayý unutmuyorsun...
;)

muhammedcelik1983

Hocam dediðin þekilde topladýk aks somununu fazla sýkmadým bu sefer (zararý olurmu?) birde formdan bir arkadaþ rulmanlarýn arasýnda bir yuksukten bahsetti ama benimkinden böyle birsey çýkmadý zarflarý taktýk rulmanlarý gresleyip koyduk keçeleri takip yerine monte ettik o kadar..

shadowturks

gevþek kalýrsa
araba gezme yapar ýsýnýr ve yine kilitler.
bence poryayý da dðiþtirin  en garantisi akýlda soru kalmaz.
aksýn somununun altýna gelen konik pul o yüksük denilen..
elinle teker kirikodayken direksiyon harketi yönünde deðil
bir elin lastiðin en üst kýsmýndan diðer elin yere temas ettiði noktadan tut
ve salla boþluk varsa anlarsýn
birde rulman taktýðýn lastik havada diðer 3 ü yerde el freni  çekili
orta kilit kapalý (en küçük kol ileri konumda) motoru çalýþtýr 2 .vitesle yürür gibi gaza basmadan  debriyajý býrak  tekeri döndür
birtek havadaki teker dönecek korkma  ;)
öylece döner vaziyette araçtan in ve rulmanýn sesini dinle ötme varmý?
5 dk kadar dönsün stop et aks baþýný tekerin arkasýndan tutarak ýsýnma varmý elinle kontrol et..
ýsýnma ve ötme yoksa iþlem tamamdýr..


muhammedcelik1983

Teþekkür ederim hocam poryayi ve rulmani 10gun once degismistim porya yeni yarýn bu dediklerini bir uygulayayým bakim..

ERCO

Alıntı yapılan: shadowturks -  Mayıs 02, 2014, 11:03:45
gevþek kalýrsa
araba gezme yapar ýsýnýr ve yine kilitler.
bence poryayý da dðiþtirin  en garantisi akýlda soru kalmaz.
aksýn somununun altýna gelen konik pul o yüksük denilen..
elinle teker kirikodayken direksiyon harketi yönünde deðil
bir elin lastiðin en üst kýsmýndan diðer elin yere temas ettiði noktadan tut
ve salla boþluk varsa anlarsýn
birde rulman taktýðýn lastik havada diðer 3 ü yerde el freni  çekili
orta kilit kapalý (en küçük kol ileri konumda) motoru çalýþtýr 2 .vitesle yürür gibi gaza basmadan  debriyajý býrak  tekeri döndür
birtek havadaki teker dönecek korkma  ;)
öylece döner vaziyette araçtan in ve rulmanýn sesini dinle ötme varmý?
5 dk kadar dönsün stop et aks baþýný tekerin arkasýndan tutarak ýsýnma varmý elinle kontrol et..
ýsýnma ve ötme yoksa iþlem tamamdýr..



herþey iyi hoþ ama arac vitesdeyken  kirko uzerinde  yurutmeyin derim toplayýn indirin bi turlayýn tekrar kaldýrýn ve elinizle boþlugunu ve ýsýnmasýný rahat donmesiki kontrol edin
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

KARADAG

Muhammet kardeþ söktüðün parçalar arasýnda yüksük yok ise kesinlikle araç tekrar bilye daðýtacaktýr.Diðer taraftaki porya'yý sök muhtemelen içinde olmalýdýr. Varsa aynýsýndan tornacýya bir tane daha yaptýr.Þayet yok ise ivedi parçacýlardan sor öðren ve hemen almaný þiddetle tavsiye ederim.
TÜRK, çetin iþler baþarmak için yaratýlmýþtýr.

muhammedcelik1983

Abi 2 rulman 2 zarf 2 keçe 1 porya dýþýnda baþka birsey yoktu parçacýya özellikle sordum. yüksükten kastýn aks somunundan önce konulan þevli pul tarzi birseyse evet ondan var ama yok rulmanlarýn olduðu yerdeyse öyle birsey yok..

shadowturks

iyice þehir efsanesine döndü bu yüksük iþi...
saydýklarýn dýþýnda parça yok orada kardeþ.
dediðim gibi topla kapat..
nivanýn tadýný çýkar
kafaný bulandýrma..
100 kez söküp taktýðým þey.. ;D ;D ;D