Lada Niva almayı dusunuyorum fakat?...

Başlatan tunasolemis, Mart 10, 2007, 04:52:46

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

tunasolemis

Merhaba ben lada niva ya merak sardım cok guzel bi araba almayı ck istiyorum fakat bazı  cekindigm noktalar war!Ben hep arazide kullanmıcam bu arabayı sehir icinde kullanıcam genelde ve nekadar yakar?Yakıt cokmu azmı yakıyor ayrıca yedek parcasını bulmak kolay ve ucuzmu hic bi bilgiye sahip deilim acaba bana yardım edermisiniz?  :-[
tesekkurler

Yevgeni

Selam,

Öncelikle; yedek parçasýný bulmak kolay ve ucuz, bu anlamda sýkýntý yaþatmaz. Almayý düþünüyorsanýz mümkün mertebe yüksek model alýn. Malum metal yoruluyor, dayanýklý alettir ama yaþlý araba da yaþlý arabadýr.

95'te memlekete giren 1700 cc versiyonu tercih edin. Ýlk 1700'ler karbüratörlüydü, bunlar 97'ye kadar karb, 97 sonrasý tek noktadan enjeksiyonlu (tek noktadan enj. sistemi çok ehven deðildi), sanýrým 2004 sonrasýnda da çok noktadan enj. olanlar (bunlar iyi) girdi ülkeye. Bütçeniz elveriyorsa 2005 ve üstünü alýn. En azýndan 7-8 yýl orasý burasý þöyle oldu böyle oldu diye düþünmezsiniz.

Þehir içinde kullanýmý sanýldýðý kadar dert deðil, ama bir Nissan Micra kadar kolay parketmeyi beklemeyin örneðin. Ben ve forumdaki bazý arkadaþlarýn tek arabasý Niva ve doðal olarak þehir içinde de yoðun olarak kullanýlýyor.

Yakýt sarfiyatý 8.5-11 litre arasýnda deðiþiyor. Tabi bu motorun durumu, kullanýþ karakteri, mevsim, vs'ye göre deðiþebilir. Sonuçta sürekli 4 çeker bir araçtýr. Arazide aðýr devirde kullanýldýðý sürece asfalttakinden az yakar, bunu unutmayýn.

Her markada olduðu gibi, sýfýr almayacaksanýz temiz bir tane bulmaya bakýn. Genelde insanlar Niva'nýn daðda bayýrda hiç hasar almadan ilerleyeceðine inanýrlar, bu sebeple de hor kullanýrlar. Doðru, Niva dayanýklý bir cihazdýr, ama diferansiyeli bile bile kayaya sert bir þekilde çarparsanýz o diferansiyel daðýlýr, sonuçta metalin de bir mukavemet sýnýrý var.

Yine de siz bilirsiniz ama, Niva alýrsanýz LPG'den uzak durun. Malum benzinden aldýðýnýz performansla LPG'den alacaðýnýz farklýdýr. Hele ki arazide benzinden þaþmayýn.

Genel olarak Niva için "orta diferansiyeli kilitlendiðinde aðaca bile çýkar" denir. Becerikli bir 4 çekerdir..


dogan54

    Lada Nivayý tavsiye ederim..
1-Bende 96 karbiratörlü niva var,þehir içinde de çok rahat kullanýlýyor.Benim opel astra marka arabamda var ama uzun yol hariç artýk hiç kullanmýyorum..
2-Sayýn Yevgani'nin dediklerine katýlýyorum ama LPG kullanýmý hariç..daðda zor durumlar hariç ben LPG den memnunum.Performansýnda çok fark yok. 100 Km.de 13 litre gaz yakýyor yani 18 kuruþ/km. Benzini çok yakýyor ben hemen hiç kullanmýyorum.Aldýðýmda üzerinde LPG sistemi vardý yanlýz ustasýný buldum ayarlarýný yaptýrdým.
Saygýlar.
4x4 baska,
NiVA baska..

tunasolemis

Benm oturdugum yerde kasaba tarzý fakat genelde asfalt yolda surcem.Lpgli bulamaz isem taktýrmayý dusunuyorum cunku yakýyo deniliyor.Bende duz yolda lpg toprk yolda benzine geçiþ yaparým filan artýk!Bide mesela arastýrýyorum bi kac tane buldum biri az kilometreli sahibi sadece ava cýkarken onu kullanýyomus.98 model jantlar filan buyukmus sis farlarý filan tepede boya daha ilk boyasý kaza yok curuk filanda yok 6.500ylt diyor nasýl sizce iyimi fiyatý :) ? bu arada cewap yazýp ilgilendiginiz icin tesekkurler

Yevgeni

Ýkinci elde fiyatlar düþük. Ehven görünüyor. Yine de bir servise göstermeden almayýn..

ERCO

izmirden duþunuyorsanýz yardýmcý olabilirim siz
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

taiga

Son durum nedir?
Aldýnýz araç sevgili Tunasolemis?

Tolga

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Mart 10, 2007, 07:29:15

Genel olarak Niva için "orta diferansiyeli kilitlendiðinde aðaca bile çýkar" denir. Becerikli bir 4 çekerdir..


sorum komik kalabilir ama yukardaki cümleden ön ve arkanýn zaten kilit diferansiyel olduðunumu anlamalýmýyým.
Tolga

Yevgeni

Ön ve arka Niva'da zaten kilitli diferansiyel deðildir. Dolayýsýyla o cümleden bahsettiðiniz anlamý çýkarmayýn. Ayrýca kilitli diferansiyel takýlabilir ama standartta yoktur. Sadece orta diferansiyel kilitlenebilir, o da sabit kilitli deðildir..

Tolga

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Nisan 02, 2007, 12:03:50
Sadece orta diferansiyel kilitlenebilir, o da sabit kilitli deðildir..

kusura bakma bilen bulduk sorucaz  ;) sabit kilitli ne demek?
Tolga

Yevgeni

Kilitli diferansiyel çok çeþitlidir. Kabaca 2 türü sabit kilitli ve gerektiðinde kilitlenebilir olarak açýklanabilir. Diferansiyel yapýsý gereði ayný akstaki 2 tekerleði farklý hýzlarda çevirir, bu sayede viraj alýrken içteki tekerlek dýþtakine oranla daha az tur döner ki, bu sayede araç zorlanmadan dönebilsin. Ezcümle; sabit kilitli diferansiyelde her iki tekerlek de ayný anda döner, viraj alýrken de durum böyledir ki, bu sürüþte zorluk yaratýr yani aracýn dönüþ çapý geniþler. Kilitlenebilir diferansiyelde kilit sürekli devrede deðildir, gerektiðinde kilitlenir..

dogan54

Nivalara uyumlu Kilitli diferansiyel varmýdýr? Nereden ve kaça bulunur,gereklimidir?
4x4 baska,
NiVA baska..

Yevgeni

Fiyatlarý konusunda bir bilgim yok, lakin orijinal kilitsiz diferansiyelden çok da farklý bir fiyatta olduðunu sanmam. Türkiye'de yok. Sanýrým Balkan ülkelerinden ya da Rusya'dan getirtilebiliyor. Bir ara Erco'ya sormuþtum. Güven Çelik'e de sormuþtum. Sanýrým bulabiliyordu..

Yevgeni

Öte yandan ziyadesiyle zorlu, Camel Trophy tadýnda parkurlara girilmeyecekse çok gerekli deðil ama olursa da ekstra bir güvencedir çamur için. Yine de battýðýnda onu oradan çýkaracak olan saðlam bir vinçtir. Kendi adýma kilitli diferansiyelden önce, misal Warn marka bir vinç alýp öne takmaya bakarým..

Tolga

Tolga