NÝVA'NIN ve VÝTARA'NIN EKSÝLERÝ ve ARTILARI KIYASLAYALIM

Başlatan jýr 09, Ağustos 14, 2007, 01:04:09

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

jýr 09

NÝVA'NIN ve VÝTARA'NIN EKSÝLERÝ ve ARTILARI KIYASLAYALIM

Yevgeni

Niva nedir? Ýþte aþaðýdaki gibi sürekli 4 çeker, orta diferansiyel kilidi olan, basit, yerden yeterince yüksek, bir takým OK144 ile aynen araziye dalabilen bir cihazdýr. Anlatmaya ne gerek var aslen hepimiz kullandýk, kullanýyoruz biliyoruz.



Vitara nedir? Suzuki'nin hem þehir hem arazi için ürettiði, 5 ve 3 kapýlýsý ile tanýdýk, özellikle 3 kapýlýsý muhtelif revizyonlarla off road yarýþlarýnda koþan, bildiðim üzere sürekli 4 çeker deðil, gerektiðinde 4 çeker hale getirilebiliyor. Ama nedir? Yollarda ve yarýþlarda bolca gördüðümüz bir cihazdýr. Ýþte aþaðýda 4 kapýlýsý.



Karþýlaþtýrma yapmak gerekir mi? Bence gereksiz. Sonuçta arazi için modifikasyonun sýnýrý yoktur, her aksa kilit koyduðunuz ve aracý yükselttiðiniz vakit gerektiðinde her 4 çeker arazide keçi gibi seker. Suzuki'nin avantajý Türkiye'de ve Avrupa'da arazi modifikasyonunun sorunsuz yapýlabilmesi, bilimum kitlerine rahatlýkla ulaþýlabilmesidir. Ha Lada Niva için ayný þey söz konusu deðildir. Zaten yarýþlarda denendi, iyi sonuç verdi Niva'lar ama nedir? Modifiye için uðraþmak gerekti, araç güçlü deðildi (hala deðil), daha pratik olan markalar (Suzuki, Mitsubishi) aldý yürüdü.

Ýþte aþaðýda da inceden yükseltilmiþ bir Niva ve ardýndan güzelce yapýlmýþ 3 kapý bir Vitara.





Ezcümle derim ki, sadece Niva ve Vitara deðil, bilimum markanýn diðerlerine göre avantajý ve dezavantajý saymakla bitmez. Dezavantajlarý avantaja dönüþtürmek masraf ister, yani modifiye. Basit olan arazide yürür (yolda da yürür tabiy). Her ikisi de ayný sýnýfta gibi görünse de farklý araçlar. Üzerine para harcarsanýz benzer kitleri kullanan benzer araçlar oluverirler.

Kýsacasý Adnan, aslen sen kullandýkça Vitarayý bize anlat derim. Niva'yý naslolsa kullandýn, zaten biliyorsun..


akademic

Arkadaþlar bende 2002 senesinde BTC ham petrol boru hattý çalýþmasý sýrasýnda Suzuki grand vitara Glx le tüm hattý adanadan gürcistana kadar kat ettik diðer araçta hyundai galloper 2000 turbo benzinli idi.biz vitara ile asfaltta binek araç konforu arazide ise sorunsuz yollar aþtýk hatta 3-4 kere galloperý kurtardýk çeþitli yerlerde.Yine baþka bir arazi çalýþmasýndada Denizli babadað'a kiralýk bir vitara ile gittik 92 model hiç arazi vitesine atmadan çok çetin þarlardan geçti gitti suzuki kesinlikle farklý bir araç ama tek sorunuu parçalarýnýn çoook pahalý olmasý. o sene bir arka kapý koluna 150 ytl vermiþ idik.niva daha sert ve konforsuz ama arazide çok farklý bir stili var kesinlikle diþiyle týrnaðýyla sizi ulaþacaðýnýz yere götürüyo bence en büyük sorunu þu titreþim olayý onun dýþýnda çok menmunum ben.hele araç fiyatý ve parça fiyatý o kadar uygunki bence en cazip noktasýda bu tabi takýlan parçanýn kalitesi ve kullanma süresi vitara ile karþýlaþtýrýlmaz gibime geliyo..

seko


ERCO

bakmayýn öyle gorundugune  resim icin yapýlmýþdor ooo ;D ;D ;D
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

MCC

erco bu kýrmýzý niva daki lastiklere bir baksana, akslarý yemiyor mu onlar ?
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

ERCO

cagtay mutlaka zorkuyordur ama ne yapsýn adam yarýþdýrýyordur ve kullanýyor .....

jir09.aracýn cok güzelmiþ güle güle kulanýn inþallah dilediniz gibi yaparsýnýz  ama bizim gonlumuz de hep nivadan yana býrakýpda binemiyoruz maþkasýna ..
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

Yevgeni


Her ikisinden baðýmsýz küçük bir tespit üzere; arazide kýsa þase iyidir derim. Bu ülkeye gelen Niva'lar 3 kapý ve kýsa þase, bu arazide avantajlýdýr..


Yevgeni


Unimog da dünyayý dolaþtý, hala dolaþýyor. O da uzun þase, kýsasý da var.
Ama arazide kýsa þase iyidir.

Amazon Ormanlarýný geçenler LR Discovery idi, çöllerde sekenler LR Defender, Toyota L Cruiser, vs, bunlar uzun þaselidir.
Ama arazide kýsa þase iyidir.

Kýsa þase uzun þase farketmeseydi off road ortamýnda Discoveryleri kýsaltýp yarýþtýrmazlardý. Yarýþan Pajerolar kýsa þase, keza Vitara, Samurai, CJ, bunlar da kýsa yarýþlarda.
Demek arazide kýsa þase iyiymiþ, avantajmýþ.

Uzun þase ile dolanmak isteyen dolanýr elbet ama kýsa þase avantajlýdýr..



cj-5

bencede boyle bir karþýlaþtýrmaya gerek yok her arabanýn kendine göre avantajý ve dez avantajý vardýr ama bana sorsalar ben kesinlikle niva derim çünkü kendini kanýtlamýþ bir araba...

shadowturks

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Ağustos 28, 2007, 05:19:51
Unimog da dünyayý dolaþtý, hala dolaþýyor. O da uzun þase, kýsasý da var.
Ama arazide kýsa þase iyidir.

Amazon Ormanlarýný geçenler LR Discovery idi, çöllerde sekenler LR Defender, Toyota L Cruiser, vs, bunlar uzun þaselidir.
Ama arazide kýsa þase iyidir.

Kýsa þase uzun þase farketmeseydi off road ortamýnda Discoveryleri kýsaltýp yarýþtýrmazlardý. Yarýþan Pajerolar kýsa þase, keza Vitara, Samurai, CJ, bunlar da kýsa yarýþlarda.
Demek arazide kýsa þase iyiymiþ, avantajmýþ.

Uzun þase ile dolanmak isteyen dolanýr elbet ama kýsa þase avantajlýdýr..




geçen ben o dipeden inerkene ''uzun þase daha ataletli'' deyip durdun aga kýsa iyidir...
bende 7 yýl sonra böyle dermiyim sence?

shadowturks

bence nivanýn tanjant deðerlerine
vitaranýn ise kosinüsüne bakmak lazým.
;D

shadowturks

belki sonra her ikisinide pi syýsýyla çarpar
kare köklerini irdeleriz birara??

Yevgeni

Alıntı yapılan: shadowturks -  Mayıs 30, 2014, 01:14:11
geçen ben o dipeden inerkene ''uzun þase daha ataletli'' deyip durdun aga kýsa iyidir...
bende 7 yýl sonra böyle dermiyim sence?

La senin indiðin yerde uzun avantajdýr, kýsa ise tecrübe ettiðin üzere taklaya meyillidir.
Yukarýdakiler de genellemeden ibarettir, özel durumlarý baðlamaz..

shadowturks