NIVA' LARDA KULLANILAN TÜM YAÐLAR

Başlatan Niva67, Şubat 17, 2015, 09:37:44

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

Niva67

Merhabalar..

Lada Niva araçlarýmýzýn muhtelif kýsýmlarýnda hangi marka - hangi teknik özelliklerdeki  yaðlar güvenli bir þekilde

kullanýlabilir?.. Kataloglarda birçok bilgi var ama, bazý terimler Rusça olduðu için, insaný þüphede býrakýyor..

Arkadaþlarýmýz, araçlarýnda kullanýp da verim aldýklarý yaðlarý bu kýsýma yazabilirlerse, hepimiz için iyi, güvenilir bir

baþvuru kaynaðý olur diye düþünüyorum..

bkerti

#1
Suat amca LPG lý 1600 de. Shellýn lpg lý araçlar için olan 15-40 çok ýyý. Direksiyon için 80w90 ýyý geldi. Her hareketli parçaya wd 40. Wd 40 platin meksefe tevzý makarasýna dahi sýktýnm sorun olmuyor.  Kaportasýnda gözle görülmeyen kýsmlara hatta altýna yatýp komplesýne sýktým.  Sýka sýka  geziyorum :)


Harun

mobil 10/40 kullanýyoruz servis bakýmlarýnda.
LPG yok
2010 model Niva'ya

Niva67

Alıntı yapılan: bkerti -  Şubat 17, 2015, 09:46:10
Suat amca LPG lý 1600 de. Shellýn lpg lý araçlar için olan 15-40 çok ýyý. Direksiyon için 80w90 ýyý geldi. Her hareketli parçaya wd 40. Wd 40 platin meksefe tevzýye makarasýna dahi sýktýnm sorun olmuyor.  Kaportasýnda gözle görülmeyen kýsmlara hatta altýna yatýp komplesýne sýktým.  Sýka sýka  geziyorum :)

Tavsiyelerin için çok teþekkürler sevgili Bayram..

''ÝYÝ GELDÝ'' derken, bu iyi gelmenin kýstasýný da yazarsan, daha da ''ÝYÝ'' olur..

Niva67

#5
Arkadaþlar, bu konuyu açmamdaki amaç; NIVA' larýmýzda kullandýðýmýz yaðlarý daha dikkatli, ''kýlý kýrk yararak seçme!'' gerekliliðine inanmamdýr.

Ancak bu sayede NIVA' larý daha sýhhatli bir þekilde yürütebileceðimize inanýyorum..

 ''http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resources/GearboxTopUp.htm'' linkindeki bir yazýyý okuyunca, NIVA için yað tip ve özelliklerinin

ne kadar önemli olduðuna, bir kez daha inandým..

Yazý, mealen kýsaca þöyle ; ''5 ileri þanzýman, NIVA' larýn zayýf noktasýdýr. Bu þanzýmanlý araçlarda, yað deðiþimi düzenli bir þekilde

yapýlmalý, normalden 500 ml. daha fazla yað konulmalý (1.8 Litre) ve de; þanzýmandaki sarý metalli parçalarýn sýhhati açýsýndan

API GL-5  Standardý yerine, API GL-4 yaðý kullanýlmalýdýr.''

Ayný linkte, bu ''fazladan yað koyma'' iþleminin nasýl yapýlacaðý da, fotoðraf üzerinde gösterilmiþ..

Buradaki amaç ise; ''beþinci vites diþlisinin daha iyi yaðlanmasýný saðlamak'' olarak açýklanmýþ.

Þahsen ben bu yazýyý okuduktan sonra, ilk fýrsatta 5 ileri þanzýmanýmý  SAE 85W-90 yaðla (1.8 litre olarak) dolduracaðým.

( Tabii ki, piyasada bulabildiðim en uygun viskozitedeki yað ile).

Ayný yazýda, þanzýman yað deðiþimini her 10.000 KM. de bir tekrarlanmasý da tavsiye ediliyor.

bkerti

Tevzi yaptým duzelttým Suat amca :) Iyý geldi derken maþallah motor daha bir damla yað eksýltmedý. 500 km yý geçti yað degýselý.Lpg için olaný koymadan once biraz biraz azalýyordu. Direksiyonda ise hidrolik yaðýn hýc faydasý yokken 80w90 yumusattý Baya eskiye gore. Wd 40 ise muclze bir yað bence. Araçta bittiði zaman sanki gaz ya da benzin býtmýs gibi hissediyorum artýk. Metrolarda buyuk boylarý var daha hesaplý 

muhammedcelik1983

Daha önce þanzýman ve defransiyellere bir ustanýn önerisiyle 80w90 koyuyordum sürekli keçelerden,contalardan sýzdýrmalar yaþadým kaç kere keçe deðiþtirdim,en son parçacýya ara lada ustasýný ne yað konuluyor sor dedim arattýrdým,motor 10w40 sanziman 90numara defransiyeller 140 numara o gun bu gundur damlatma sizinti yok sukur benim kullandigim ustalarin tavsiyesi castrol

bkerti

Alıntı yapılan: Niva67 -  Şubat 17, 2015, 10:38:18
Arkadaþlar, bu konuyu açmamdaki amaç; NIVA' larýmýzda kullandýðýmýz yaðlarý daha dikkatli, ''kýlý kýrk yararak seçme!'' gerekliliðine inanmamdýr.

Ancak bu sayede NIVA' larý daha sýhhatli bir þekilde yürütebileceðimize inanýyorum..

 ''http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resources/GearboxTopUp.htm'' linkindeki bir yazýyý okuyunca, NIVA için yað tip ve özelliklerinin

ne kadar önemli olduðuna, bir kez daha inandým..

Yazý, mealen kýsaca þöyle ; ''5 ileri þanzýman, NIVA' larýn zayýf noktasýdýr. Bu þanzýmanlý araçlarda, yað deðiþimi düzenli bir þekilde

yapýlmalý, normalden 500 ml. daha fazla yað konulmalý (1.8 Litre) ve de; þanzýmandaki sarý metalli parçalarýn sýhhati açýsýndan

API GL-5  Standardý yerine, API GL-4 yaðý kullanýlmalýdýr.''

Ayný linkte, bu ''fazladan yað koyma'' iþleminin nasýl yapýlacaðý da, fotoðraf üzerinde gösterilmiþ..

Buradaki amaç ise; ''beþinci vites diþlisinin daha iyi yaðlanmasýný saðlamak'' olarak açýklanmýþ.

Þahsen ben bu yazýyý okuduktan sonra, ilk fýrsatta 5 ileri þanzýmanýmý  SAE 85W-90 yaðla (1.8 litre olarak) dolduracaðým.

( Tabii ki, piyasada bulabildiðim en uygun viskozitedeki yað ile).

Ayný yazýda, þanzýman yað deðiþimini her 10.000 KM. de bir tekrarlanmasý da tavsiye ediliyor.


Suat Amca bununla ilgili bir yazý vardý forumda. Hatta ayný siteden bahsediyordu o yazýda da ama bulamadým þimdi. Gerçekten gerekli mi üstten yað takviyesi? Gerekli ise 80w90 basabilirim içine þýrýngayla.  Orada ki fotoðrafta diþliler baya bir yaðsýz görünüyor gibi geldi bana.

Niva67

#9
Alıntı yapılan: bkerti -  Şubat 20, 2015, 11:57:07

Suat Amca bununla ilgili bir yazý vardý forumda. Hatta ayný siteden bahsediyordu o yazýda da ama bulamadým þimdi. Gerçekten gerekli mi üstten yað takviyesi? Gerekli ise 80w90 basabilirim içine þýrýngayla.  Orada ki fotoðrafta diþliler baya bir yaðsýz görünüyor gibi geldi bana.

Vallaha benim aklým yattý ki, foruma yazdým ve de, ilk fýrsatta uygulayacaðým. Hava muhalefeti dolayýsý ile sanayi sitesine gidemedim. Kýsmetse

bugün gidip, bazý malzemeler almam lazým. Gitmiþken, külbütör kapaðýna contalýk ince mantar, sývý conta, ýsýya mukavim boya falan da almayý düþünüyorum

Kurcalamalar baþladý..Ön koltuklarý söktüm, elden geçiriyorum. Külbütör kapaðýný  ve hava filtresi kabýný söküp-boyamýþken, temiz bir süpap ayarý da çekerim artýk..

Fotoðraftaki uygulamayý yapmadan, þanzýmana ekstradan yarým litre yað  (toplamda 1.8 LÝtre) koyamazsýn. Yan tapadan koyacaðýn yað, 1.35 Litre olur.

Fazla almaz.Çünkü o tapanýn deliði, ayný zamanda þanzýman yað seviye kontrol deliðidir.  Üst tarafý açýp- koymanýn esprisi de bu zaten.. Ama, orada anlatýlan

prosedür, 5 ÝLERÝ VÝTESLÝ þanzýmanlar için.Benim aracýn  þanzýmaný da 5 ileri olduðu için, uygulayacaðým.. Hazýr ön koltuklarý sökmüþken, o da çýksýn aradan..

'',,,,,,,,,Gerçekten gerekli mi üstten yað takviyesi? Gerekli ise 80w90 basabilirim içine þýrýngayla.  Orada ki fotoðrafta diþliler baya bir yaðsýz görünüyor gibi geldi bana.''

Demiþsin.. O sitedeki yazýdan anladýðým kadarý ile, gerekli.. Oradaki fotoðrafta diþliler yaðsýz gözükmüyor, bayaðý iyi gözüküyorlar ama, biraz bulanýk çýkmýþ fotoðraf..

O uygulamayý yaparken, vites kolunun boþta olmasýný ve de alt  kapaktaki üç somunun ( dýþtaki somunlar ) sökülmesini ikaz etmiþ yazan kiþi.

Yað koyma iþlemi bittikten sonra da, o bölgenin, ilave ses izolasyonu maddeleri ile kaplanmasýný, beþinci vitesin de, araç 80 kilometre hýza ulaþmadan önce

kullanýlmamasýný tavsiye etmiþ..





bkerti

Alıntı yapılan: Niva67 -  Şubat 20, 2015, 12:41:23
Vallaha benim aklým yattý ki, foruma yazdým ve de, ilk fýrsatta uygulayacaðým. Hava muhalefeti dolayýsý ile sanayi sitesine gidemedim. Kýsmetse

bugün gidip, bazý malzemeler almam lazým. Gitmiþken, külbütör kapaðýna contalýk ince mantar, sývý conta, ýsýya mukavim boya falan da almayý düþünüyorum

Kurcalamalar baþladý.. Külbütör kapaðýný  ve hava filtresi kabýný söküp-boyamýþken, temiz bir süpap ayarý da çekerim artýk..

Fotoðraftaki uygulamayý yapmadan, þanzýmana ekstradan yarým litre yað (toplamda 1.8 LÝtre)koyamazsýn. Yan tapadan koyacaðýn yað, 1.35 Litre olur.

fazla almaz. Üst tarafý açýp- koymanýn esprisi de bu zaten.. Ama, orada anlatýlan prosedür, 5 ÝLERÝ VÝTESLÝ þanzýmanlar için.

Benim þanzýman da 5 ileri olduðu için, uygulayacaðým.. Hazýr ön koltuklarý sökmüþken, o da çýksýn aradan..



   Bende 80w90 var hazýrda. Yakýn bir zamanda ekleyeyim üstten. Havalar ýsýnýnca sýfýrdan aracý yapacakmýþsýn gibi geliyor Suat amca.

Niva67

#11
Alıntı yapılan: bkerti -  Şubat 20, 2015, 04:12:16

  Bende 80w90 var hazýrda. Yakýn bir zamanda ekleyeyim üstten. Havalar ýsýnýnca sýfýrdan aracý yapacakmýþsýn gibi geliyor Suat amca.

Sýfýrdan deðil ama, birçok yerini elden geçirmem lazým.. 25 Senelik araca binerken, altýnda çalýþan sistemlerden emin olmalýsýn ki, için

rahat yolculuk yapasýn.. Aracýn maþallahý var.. Ufak-tefek keyfekeder noksanlýklarý var ama, niye olsun deðil mi?..

''Araca ( gerektiði gibi ) binmezsen, o sana biner!''

''Evin önünde kaputu açmazsan, yolda açarsýn!''

Bu iki kuralý aklýndan çýkarmazsan, aracý kullanýrken rahat edersin Bayram yeðenim!.. :)

av.mehmet

Þaftý sürekli yaðlayýn. Uðultu olmasýný engelliyor
Bekle beni baþý dumanlý amanoslar

bkerti

Výtes ýn yanýndaki sonundan sanzýmana yað ekleyecektým ama plastik kýsmý cýkartýnca. Gördüm ki benim sanzumanda öyle bir somun yok. Sanýrým farklý bir aracýn sanzýmaný akuple edilmiþ. 124 belki bilemiyorum.

bkerti

Safta kaucuklu gress bastýrdým 2 ay filan oldu ama uguldama var yine .  Debrýyaja basýnca kesiliyor . Sanýrým safttan gelýyor.  Mehmet bey nývayý sattýnýz mý yoksa Týsanda girebilir mýyýz bu yaz yeþil nývayý.