nivaya turbo uygulamasý

Başlatan cenker, Ocak 01, 2008, 07:49:28

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

murat067

valla araç turbolu diye extrem olaylarýn içine girmedikten sonra bence sakýncasý olmaz zaten en zayýf nokta nereyse orada tespit edilir ona göre kullaným tarzý belirlenir ....

bu nu þöle açýklamak istiyorum...
2.5 tdi 130 hp transporterimiz var servise her gitmemde oradaki araçlarýn hangi arýzadan orda olduðunu sürekli sorarým ve bilgi edinirim....
daha öncedende 2.5 tdi 102 hp t4 vardý ...
þimdi bu araçlarýn mtlaka euro dizel kullanmak gerektiðini en zayýf noktalarýnýn akisleri ve debriyaj sistemi olduðunu öðrendim ve biliyorum ...
þimdi tutup ben bu araçla asvaltta o çizersem pati çekersem ne olur?
debriyajda akislerde 200 metre sonra elimde kalýr...
ben bunu bile bile böle yapýyorsam kullaným hatasý oluþur...
hiçbir makina kullaným amacýný aþmadýktan sonra kendi kendine problem çýkartmaz...
þimdi nivayý aldýðým arkadaþ bana þöle dedi..
usta bu araba kolay kolay yolda kalmaz ama kalýrsa git bi traktör bul çekici bul çektirt yoksa elinde kalýr boþ yere yazýk edersin...
düþündüm mantýklý eðer böle bir durumla karþýlaþtýðým zaman imkan dahilinde hiç uðraþmadan aracý çektirtirim...
elimizdekinin kýymetini bilmemiz gerek öncelikle bu  gerekli...
açýkcasý frenler konusuna mutlaka katýlýyorum ama gene o konuda kullanýma baðlý araba 100 hp oldu diye de bmw mercedes porche lerle kapýþmamamýz gerek... ;D ;D ;D ;D ;D

niva kaçamak aþka benzer...

seko

örnek

ercovada
arka sol lastiðim
çamurluk içine oturdu.
ve gaz verince sað ön aks kafasý hakkýn rahmetine kavuþtu ;D

turboyu takýnca yerinde duramaycak asýlacaksýn.
yavuzunda dediði gibi
bir yerleri koparacak veye duramayacaksýn.

benim ilk mesajýmdada deðiðim gibi
standart nivaya turbo olmaz saðý solu güçlendirmek gerek ;) ;) ;)

nivayý çok seviyorum asla küçümsemiyorum... ;) ;)

balýkcý

arkadaslar turbo aracýn gücünüartýrýrken mekanige zarar verecegini düsünmüyorum zaten turbo 2000 5000 devir aralýgýnda ýstenýlen performansý saglýyor ayrýca en guzel tarafý rampada arac hýc bayýlmýyor aksýne výtes ýstýyor önemlý olan turbo basýncýný 1.3 bar ýn ustune cýkarmamak ozaman zararý olmaz kaldýký nýva motoru döküm olarak turbolu býrcok aractan daha kalýn ve saglam tofas gurubuna uygulanýyorsa nivaya dunden yapýlýr

balýkcý

konyada doganý (TOFAS) 350 beygir yapmýslar duyrulur nete gördüm bizim araclar neden olmasýn 115 yapacam ama zaman yok ama yaza tamam o is

murat067

niva kaçamak aþka benzer...

emre_ozk

http://www.youtube.com/watch?v=DVx_cve17oE&feature=related
turbo uygulanmýþ bir araba mütiþ hýzlanýyor nivamý deðilmi çözemedim..
Emre özkaradeniz
Ýzmit

niva07

bence nivaya turbo uygulamak anlamsýz, her sistem kendi unsurlarýyla bütündür, mesela benim bünyeye 48 numara ayak olmaz ideali 41-42. Ayný þekilde nivaya turbo uygulanýrsa mutlaka biryerden sorun verecektir..

dora

Turbo elbetteki isterim ama söylendiði üzere tofaþlara uygulamasýný gördüm hele hele bir 124 beni þaþýrttý bir konu daha var bizim araçlarýmýz farklý devirlerde anlýk hamle isteyen konumlarda kullanýldýklarý için mekanik sistemine farklý güç daðýlýmlarý iletileceðinden hasara yol açacaðýný düþünüyorum.Halihazýrda redüksiyon diþlisi ile yapýlan ani hamlelerde bile sisteme zarar geldiðini kendimde deðil ama yakýn bir dostumun aracýnda gördüm.Diyorum ki niva07 nin dediði gibi sistem bir bütün varolan kadroyu saðlamlamadan uygulama yapýlmamalý tuning olayýnda bile yürür aksam komple elden geçiyor.Ama motorun uyg.kaldýracaðýna eminim ama ömrünü kýsaltacaðýnada eminim.Komple bir deðiþim yerine illaki turbo ise aracýn kalbini deðiþtirin yeter.
Niva 1041-firefly-Atlantis

BASARZEKi

cok bos zamanýnýz fazla paranýz yoksa turboya hiç bulaþmayýn arkadaþlar. Eski arabama yapmýþ biri olarak soluorum cok ugrastýrýr. ayrýca tr de daha once nivaya turbo uygulamasý yapmýs bir usta yoksa kesinlikle uzak durun ilk yaptýran siz olmasýn cunku ole her ustanýn yapabilecegi bi sey deðil sadece turbo deðil a dan z ye bircokseyin degiþmesi gerekir. ayrýca arazide çamur su falan garanti veriorum sonradan yapýlan turbo arýza cýkarýr.

emre_ozk

motor deðiþimi yasal deðil ama bu motorun nivaya olacaðýnýz zannediyorum
fiat lancia milafori moturu çift egzantirik 2000cc V8 120 bg ileride iyi bir projem var motor seçeneðim bu olabilir..
Emre özkaradeniz
Ýzmit

Ugurkekec

Lada nivaya turbo uygulamasý yaptýk artýk çok daha kuvvetli 1.7 i full enjeksiyonlu nivamiza uyguladýk  þuan için bir problem yok gayet baþarýlý ve çekiþ mükemmel oldu

Ugurkekec

Biz 1.7 i araca taktik 0.9 bar ile 0.7 arasý basýyoruz  sistemi çözdük gayet baþarýlý oldu ölçüm yapmadýk ama 1. Viteste çýktýðýmýz. Yerleri artýk 3. Viteste  çýkýyoruz  araç gayet serilesti

ersin310

Alıntı yapılan: Ugurkekec -  Ekim 02, 2021, 10:03:37
Biz 1.7 i araca taktik 0.9 bar ile 0.7 arasý basýyoruz  sistemi çözdük gayet baþarýlý oldu ölçüm yapmadýk ama 1. Viteste çýktýðýmýz. Yerleri artýk 3. Viteste  çýkýyoruz  araç gayet serilesti
eminim artýk çok daha iyi gidiyordur. yazýlým-beyin iþini nasýl çözdünüz?

diff-lock86

Alıntı yapılan: Ugurkekec -  Ekim 02, 2021, 09:58:13
Lada nivaya turbo uygulamasý yaptýk artýk çok daha kuvvetli 1.7 i full enjeksiyonlu nivamiza uyguladýk  þuan için bir problem yok gayet baþarýlý ve çekiþ mükemmel oldu


sosyal medya adresi varsa aracý görmek isterim çok merak ettim üstad.
instagram;@b_l_a_c_k___n_i_v_a___tr

Ugurkekec

Araç beyni ile oynamaya gerek yok birazdaha fazla benzin veren enjektör taktýn mi o iþ tamam 0.6 bar çok iyi bu araç için motorada zarar vermiyor biraz yakýt artýyor ama 2 aracým olduðu için zevk ile biniyoruz çekiþ mükemmel