Uzun yol hazýrlýðý

Başlatan wastiee, Haziran 04, 2011, 09:51:08

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

wastiee

Yazýn moðolistan planý için gidiþ dönüþ 24000 km yolumuz var. Umut'un önerisiyle yapmaya baþladýðým hazýrlýklarý buraya toplayacaðým. Orta asya gezi planýnýn genel hatlarý þurada var: http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=3354.0

Arka þaftýn mafsallarýnda boþluk ve sýkýþma vardý, çok aþýrý titreþim yapýyorlardý, deðiþtiler. Bujilerim ömrünü doldurmuþ, yeniledik. Motor kompresyonu ölçtük, 3. silindir diðerlerine nazaran hayli düþük çýktý. Bir umutla subab ayarý yaptýk, sýkýþýkmýþlar, ayardan sonra bir daha kompresyon ölçtük. 3. silindir yine biraz düþük ama motor yaptýrtacak kadar deðil.

Genel kontrol ve topluca alýnacak parça listesi çýkardýk (bir kýsmý yedek bir kýsmý deðiþmek üzere). Önceden hazýrladýðým yedek parça listesiyle birleþtirip, bugün sipariþini verecektim ki bankamatik yatýrmaya çalýþtýðým yedek parça parasýný yuttu :) þu an pazartesiyi bekliyorum banka parayý karþý hesaba mý geçecek yoksa bana mý teslim edecek diye, parça/bakým iþi gecikti.
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

krosofrot

moðolistan ne , þunu biaçarmýsýn
kim gidiyor nezaman  gidiyor, eþlimi arkadaþlýmý hele bi anlatýrmýsýn?
HÝÇDURMASAM

impeesa

Çok güzel olacak umarým. Ýmreniyorum, içim gidiyor ama nafile :( döndükten sonra anýlarýnýzý dinlemekle yetineceðim. O bile yeter :)

Belli etmesemde Keremden bile fazla heyecanlýyým aslýnda :)

Hazýrlýk aþamalarýný buradan paylaþ, gün gelir bizede lazým olur bakarsýn :) Karakaçanda þahlanmaya baþladý ki bakarsýn niyeti bozar bir everest yapar gelirim :P
"Nivan varsa yolun var!"

impeesa

Alıntı yapılan: krosofrot -  Haziran 04, 2011, 10:02:50
moðolistan ne , þunu biaçarmýsýn
kim gidiyor nezaman  gidiyor, eþlimi arkadaþlýmý hele bi anlatýrmýsýn?


NivaTR ekibi kafayý bozdu :) , Türkiye sýnýrlarý yetmedi sýnýr ötesine taþýyorlar. 2 Keçi ve 2 kiþi bir kaç hafta içinde 24.000 km lik ve 90 gün civarýnda planlanan bir serüvene hazýrlanýyorlar.

http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=3354.0
"Nivan varsa yolun var!"

wastiee

Araca sonradan eklenen elektriksel þeyler berbat bir kablolamaya sahipti, genelde ekli kablolar, makaron yok, lehim yok, hatta iþleri zorlaþtýrmak için soketlerin üstüne izole yerine bez bant sarýlý (suyu çamuru tutsun kolay paslansýnlar diye :) ). Sisler zýrt pýrt sýkýntý çýkartýyordu, fanýn kablolamasýysa yaz ortasýnda çöl ikliminden geçeceðimiz için kritikti. Bir de bunlarýn üstüne invertor'ü araca sabitleme niyetim vardý.

Dün uzun uðraþlarla ekstra elektrik tertibatýný çamurluðun üzerinde kapalý bir kutu içine almaya baþladým. Tüm baðlantýlar lehimli ve makaronlu, izole bant bile yok. Hem kapalý kutunun hem de lehim+makaron'un motor kabinindeki toz topraktan korumasýný bekliyorum soketleri.


Çok akým geçen kablolarýn olabildiðince kýsa olmasý gerekiyor (bu yüzden invertor'lerin yanýndan ancak 50cm lik kablo çýkýyor). Üzerinden ciddi akým geçecekse kablo boyu uzadýkça da daha kalýn kablo kullanýlmasý gerekiyor.

Yeni röle kutusunu kurduðum yer fanlarla akünün tam ortasýnda. 2 fan 30 amper çekiyor. Ayný zamanda akünün altýndaki boþluktan kablo geçirince harita rafýna da kýsa bir mesafesi var.

Röle kutusuna giren ana + kablo sigortasýz olduðu için koruma kýlýfýna aldým. Ayný zamanda röle kutusundan kabin içine de koruma kýlýfý çektim (radyatör borusunun kabine girdiði yerin az aþaðýsýnda lastik bir kapak var). Hem düðmelerle röleler arasý baðlantýlar, hem de telsizin ve invertor'ün enerji kablosu buradan gelecek.
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

wastiee

bugün biraz daha uðraþýp yarým olan tüm elektrik iþlerini bitirdim. devamlý bir þey bozulacak korkum yok artýk :)

Invertor'ü harita rafýnýn arkasýna monte ettim, plastik kelepçeyle asarak. Kendi üstündeki düðme devamlý açýk, açýp kapatmak konsoldan bir düðmeyle yapýlýyor. Havada asýlý olduðu için arabaya su dolsa bile çabuk kuruyacak.

Kýrmýzý kablolu sigorta telsize ait, halihazýrda dýþ ortamdan çok güzel koruyordu ama hepsi ayný yerde olsun diye diðer rölelerin yanýna aldým.


Arabaya sonradan eklenmiþ herþey tek bir noktaya toplanmýþ oldu böylece. LPG sökülünce motor kabini rahatlayacak, ardýndan enjeksiyon kablolamasýný da plastik kablo kýlýfý içine alacaðým
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

impeesa

þþþt elektrikçi , kaç para iþçilik alýrsýn benim keçiyide böyle toplasan ? :) valla çok güzel olmuþ eline saðlýk. Salý yapalým kalanýný ?  çam sakýzý çoban armaðaný bir de hediyem olacak  ;D
"Nivan varsa yolun var!"

cenker

3ncü silindirdeki kompresyon azlýgý hidrovakýn vakumunun oraya baglý olmasýndan, sorun olacagýný sanmýyorum  ;)
divers do it deeper

wastiee

cenker, hidrovak enjeksiyon gövdesine baðlý bizde
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

impeesa

Bu gün büyük gün, orta sýklet bakým günü :)
"Nivan varsa yolun var!"

wastiee

ben güncelleme yapmayý unutmuþum buraya :)

banka "nihayetinde para karþý hesaba geçecek ama çalýþanlarýn bankamatiði incelemesi lazým, 3 iþ günü alýr" dedi, 3 doldu 4 iþ günü dedi, en sonunda "haftayý bulur" dedi (Þube dýþý bankamatikten para yatýrmamak gerekiyormuþ, eðer sorun olursa muhatap bulamýyorsunuz karþýnýzda, ancak 444lü numaradan kayýt alýyorlar). Her gün kavga etmeyi býrakýp bankadan umudu kestim, parçacýya aktardým durumu (yansýtmak istememiþtim), saðolsun yardýmcý oldular, bir daha para aktardým, parçalar da bugün elime geçti. Banka bir haftamý yemiþ oldu nihayetinde. Yarýn büyük bakým.

Bir yandan bankayla kavga ederken bir yandan da tanýdýk demircide çok basit ama kullanýþlý bir portbagaj yaptýk. Bahçe telini (mukavemetli olmasý için üstünde büküm yerleri olan) aracýn tavanýna ve portbagaj çýtalarýna hizalanacak þekilde kestik, 2 tane stepne yuvasý, 2 tane 20 litre yakýt tanký yuvasý yaptýk. Artý anten için, çalýþma lambasý ve ön sisler için baðlantý yerleri.

2 tane tavan çýtamý 4'e yükselttim, portbagaj teli bunlarýn üzerine oturuyor (kelepçeyle), stepnelerin de benzin bidonlarýnýn da aðýrlýðý direkt olarak tavan çýtalarýna oturuyor. Zaten portbagajýn tek amacý üstüne kolayca bir þeyler atýp çengelle/aðla tutturabilmek, asýl yük taþýma iþini alttaki tavan çýtalarý yapacak.
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

impeesa

Alıntı yapılan: wastiee -  Haziran 12, 2011, 12:39:39

2 tane tavan çýtamý 4'e yükselttim, portbagaj teli bunlarýn üzerine oturuyor (kelepçeyle), stepnelerin de benzin bidonlarýnýn da aðýrlýðý direkt olarak tavan çýtalarýna oturuyor. Zaten portbagajýn tek amacý üstüne kolayca bir þeyler atýp çengelle/aðla tutturabilmek, asýl yük taþýma iþini alttaki tavan çýtalarý yapacak.

Amca onlar çok zayýf, benden söylemesi. Bidonlar bir kenara, 2 deðil 1 stepne bile tavan çýtaný tavana oturtur. Ben kuvetlendirdim falan filan ama yinede biraz bel verdi ( 8 çýta var bende) ayrýca iyi olmayan kaynaklar puntolar esneyince atýyor ve Nivaya yep yeni senfoniler katýyor :)
"Nivan varsa yolun var!"

wastiee

#12
umut sendeki çýtalardan farklý benimkiler, çok daha kalýnlar (sadece oluk ayaklarýna deðil, sis için kullandýðým çýtalara oturuyor tel örgü)

sadece 2 tane çýta üzerinde çok koltuk yatak baza taþýdým evden taþýnýrken :) 2 baza bir yatak üstüste dizip kaçak kat çýkabiliyordum nivanýn üzerine :)

yarýn deneyelim senin stepneyle de, hem 2 tane OK'nýn rahatça sýðacaðýndan emin olmam gerek, ölçüler tamam ama her aksilik mümkün :)
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

impeesa

Alıntı yapılan: wastiee -  Haziran 12, 2011, 01:59:45
umut sendeki çýtalardan farklý benimkiler, çok daha kalýnlar (sadece oluk ayaklarýna deðil, sis için kullandýðým çýtalara oturuyor tel örgü)

sadece 2 tane çýta üzerinde çok koltuk yatak baza taþýdým evden taþýnýrken :) 2 baza bir yatak üstüste dizip kaçak kat çýkabiliyordum nivanýn üzerine :)

yarýn deneyelim senin stepneyle de, hem 2 tane OK'nýn rahatça sýðacaðýndan emin olmam gerek, ölçüler tamam ama her aksilik mümkün :)

Valla benimkinden iyi oldu, sözümü geri aldým :) Fotoðraflarýda ekleyiver ;)
"Nivan varsa yolun var!"

impeesa

Yorulmuþum yahu, bir bira yorgunluðumu almadý :)
"Nivan varsa yolun var!"