34 YDU 30 (NECATÝ)

Başlatan seyhan, Kasım 26, 2008, 01:50:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

seyhan




Merhaba arkadaþlar. Ben Seyhan. Benim Niva'yý sizlere tanýtmak istedim. (Bu arada adý Necati).
         Aracým 1996 model 1.7 Karbüratörlü Niva. Aracýmý 2008 Temmuz gibi aldým. Ýlk bakýldýðýnda temiz bi araçtý. Definecilikle uðraþan bi arkadaþtan aldým. Benden 6.000 ytl istedi, öyle ettik þöyle ettik 5.150 YTl'ye aracý aldým. Aldýðýmda 4 tekerlek "kabak" denilebilecek kadar kötüydü. Bu arada araç 2 çekerdi. Yani 4 çeker herþey iptal edilmiþ ve sökülmüþtü. Benden önceki sahibi bi bayandan aldýðýný ve þehir içinde kullanýldýðý için 4 çekerin iptal edildiðini bu yüzden de yakýt tasarrufu saðlandýðýný söylemiþti.
   Açýkcasý benden önceki sahibi pek hoþ bakmamýþ. Aracý aldýðým gün lastikçiye gittim. Aklýmda NivaTr sitesinden okuduklarým kadarý ile OK144 kalmýþtý. Lastikçiden istedim ama bana önermedi. Yok çok ses yaparmýþ, yok çok savrulurmuþ, yol tutuþu çok kötüymüþ gibi bir sürü þeyler söyledi. Benim aklýmý çeldi ve Kumho'nun 4X4 215/65/16 boyutlarýnda bi Kýþ lastiði önerdi. Hem yazýn hem kýþýn rahatlýkla kullanýrsýn dedi, bende aldým. Lastik güzeldi. Yola tutunuþ iyiydi.


 
   Ön takým kontrol edildi, komple deðiþti. Ön camda çizikler vardý sileceklerden kaynaklanan. Silecekler deðiþti, ön cam deðiþti.
   Direksiyonda boþluk vardý, orjinal kutusu ile deðiþti (çok sert). Ön diskler, balatalar komple deðiþti. Debriyaj alt merkezde kaçak varmýþ, deðiþti. Önde iki tane kapaklý diktörtgen sarý sis vardý. onlarýn yanýna piyasa malý iki tane daha yuvarlýk sis aldým. Görüntü güzelleþti.



   Farlar biraz sönük gibiydi, komple deðiþti. Sinyaller deðiþti. Alarm ve merkezi kilit takýldý. Kapýlarýn panzotlarý deðiþti. Üst döþeme biraz solmuþtu. Yenisi ile deðiþti. Bagaj yan plastikleri yoktu, onlar takýldý. Bagaj üst kapak takýldý. Bujiler deðiþti, radyötör fan muhafazasý yokmuþ o takýldý.
   Araca þahin koltuðu takýlmýþ, gayet de rahat. Onlara Suni Deriden Kýlýf yaptýrdým.
   Araçta eski çalýþmayan bi teyp vardý. Onun yerine Passat'tan çýkarmýþ olduðum teybi taktým. Ýki tane de yeni hoporlör aldým. Teyp çok güzel oldu. Sanki Niva'nýn orjinal teybi gibi...
    Karbüratörün temizlik ve bakýmý yapýldý. Gösterge tablosunun üzerindeki plastik kýrýktý, o deðiþti. Kontak arýza yaptý, deðiþti.
    Tamircim bulgaristanda karbüratör gaz giriþi için çok güzel bi parça oldðunu söyledi, onu getittirdim. Tabanda çürümeler baþlamýþ, komple açýldý ve sacdan yeni taban yapýldý, üstü ziftenerek izole edildi.
   
    Niva'nýn parçalarý fazla pahalý deðil ama toplayýnca bayaðý masraflý oluyor.



    Bu ufak defek iþleri bitirdikten sonra sýra geldi en önemli konuya. Niva'yý kendi özüne çevirmeye, yani 4X4 yapmaya. Aldýðým parçalarý sýrasýyla yazýyorum.

Difransiyel ön
Þaft ön-arka
Arazi þanzýmaný
Trans Þaft
Aks ön-arka

     Bunlarýn bi de tamamlayýcý parçalarý var onlarý yazma gereði duymadým.

     Bunlar takýldýktan sonra vites konsolu tüneli ve tablasý yenilendi.

     Necati þimdi týrmanmaya hazýrdý. Hemen araziye denemeye gittim. Süperdi rahatlýkla her yere girip çýktým.



     Sonbahar geldi, yaðmur yaðmaya baþladý. Bu arada av sezonu da açýldý. Ava gittim. Yaðmurlu bir gündü araziye gireyim dedim, giremedim. Benim iyi diye aldýðým lastikler çamuru toplamýþtý ve hiçbir iþe yaramýyordu. Nerdeyse düz yolda kaldým desem yalan olmaz. Bi an kendimi buz üstünde kayan patenci gibi hissettim.
     Tekrar hemen lastik arayýþýna girdim. Uzun süre araþtýrmalarým ve yorumlarýnýz sonucunda OK144 almaya karar verdim. Lastikçiye gittim ve birþey söylemesine izin vermeden OK144 istedim :D.

    Ok'larý taktýðým ilk hafta sonu Gezenbilir sitesinin düzenlediði Þile'deki etkinliðe katýldým. Ýstanbul'u sellerin götürdüðü hafta sonuydu. Ormanýn içinde doðal dereler (hatta akarsular) oluþmuþtu. Hiçbir sýkýntýyla karþýlaþmadým (doðal dereden geçerken pervanenin kanatlarýný kýrmayý saymazsak). Çamur'un içinde adeta dans edercesine hareketler yapýyordu. Ýyi ki OK almýþým dedim.



     Þile dönüþünde termostat'ýn arýzalý olduðunu öðrendim ve onu da deðiþtirdim.
Daha sonraki bi hafta sonu belgrat turunda girmiþ olduðumuz camel parkuru sonucunda aracýmýn marj motorunda arýza meydana geldi ve komple deðiþtirdim. Bu arada hidrolikde sürekli azalma oluyordu. Kontrol ettirdim üst debriyaj merkezinde kaçak varmýþ, o da deðiþti.

     Camel parkuru sonrasý aracýn hertarafý çamur olmuþtu. Çamurluk altlarýna biriken çamurlarý önlemek için 4 çamurluða da davlumbaz taktýrdým. Bir de hoþuma gittiði için de dodik taktýrdým. Görüntüsü gerçekten güzel oldu.

     Tamirci bi arkadaþýmda port bagaj varmýþ. O portbagajý aldým, boyadým taktým. Tavana düþündüðüm sisleri takmak için de 1 adet portbagaj demiri taktýrdým.
     
     Sis'leri araþtýrdým biraz ve sonunda Hella marka sis takmaya karar verdim. Araþtýrma sonucunda Hella'nýn 1000 Ralli modeline karar verdim. En ucuz nerden alýrým diye araþtýrýrken Sirkeci'de toptancýsýnýn olduðunu öðrendim. Sirkeci'ye gittim ve uzun aramalarým sonucunda buldum. Saðolsunlar çok yardýmcý oldular. Ralli 1000 modeli biraz pahalý geldi. Onun yerine Hella 500 modelinden iki takým aldým. 1 takýmý sis (çember olarak aydýnlatan) 1 takým da sürücü (direk karþýyý aydýnlatan) modelinden aldým.

     Tavan sislerini taktýrmaya gittiðimde, sisler için takmýþ olduðum demirin saðlam olmadýðý söylendi ve bende portbagajýn önüne sisleri takmak için demir parçasý ilave ettirdim. Böylece daha saðlam oldu. Hem de hýrsýzlarýn iþi biraz zorlaþmýþ olur:).

     Daha tavan sislerini taktýrmadým. Taktýrdýktan sonra mutlaka fotoðraflayýp sizlerle paylaþacaðým.

    Þimdi öncelikli olarak aracýmý yükseltmeyi düþünüyorum. Daha önce yapan arkadaþlardan baþarýlý uygulamalar var. Bakalým Reis arkadaþýmýz söz verdi. Deðiþiklik oldukça aktarmaya çalýþacaðým.


Macera olsun dedim, hayat tarzým oldu.

dora

Paylaþým için saðol.Bayaðý çalýþma yapmýþsýn araç üzerinde.Son fotolarý merakla bekliyorum.
Niva 1041-firefly-Atlantis

reis28

 seyhan son fotolarý bende merak ediyorum yukseltme iþni yapacaz beraber senin þu dodikler nasýl bakalým
DURSUN USTA 05364629668

orsa

Valla kolay gelsin. Yeniden inþaat yapmýþsýnýz.
Hella toptancýsý'nýn telefonunu veya adres bilgisini yazabilirmisiniz?

reis28

 evet seyhan þu hellalarýn fiyatý nedir nerden aldýn acýklarsan daha iyi olur varsa fotolarý birde bu kadar aydýnlatma taktýnmý bunlar için devreye güclü role ve amp si yüksek akü takarsan daha verimli olur hatta þarj dinomonun yuksek amp lisi gerci cok sýk kulnmýycagýn için sadece akünün amp si ni yükselttinmi idare eder seni
DURSUN USTA 05364629668

seyhan

Alıntı yapılan: orsa -  Kasım 26, 2008, 03:57:55
Valla kolay gelsin. Yeniden inþaat yapmýþsýnýz.
Hella toptancýsý'nýn telefonunu veya adres bilgisini yazabilirmisiniz?
Yüzünü sirkeci garýna döndüðün zaman sirkeci garýnýn saðýnda kalýyor. Sirkeci'den gülhaneye doðru tramvay yoluna girince ilk ýþýklardan sola gara paralel bi yol gidiyor. oraya girince 3. sokaktan saða gir. 20 mt. ilerde solda.

Veya Gülhane'nin postane kapýsý vardý. o kapýnýn yanýndan aþaðýya uzan, hemen 30 mt sonra saðda.
Oralarda hep parçacý var kime sorsan gösterir. Fiyatlar ve çeþitler piyasaya göre süper.

Fiyatýna gellince Hella 1000 ralli modeli tanesi 110 Ytl civarý (55 euro). bunda ampul ve kapak yok.
Benim aldýðým Hella 500 ise tanesi 55 YTL kapak ve ampul dahil.
Benim aldýklarým
Macera olsun dedim, hayat tarzým oldu.

seyhan

Alıntı yapılan: reis28 -  Kasım 26, 2008, 04:08:13
evet seyhan þu hellalarýn fiyatý nedir nerden aldýn acýklarsan daha iyi olur varsa fotolarý birde bu kadar aydýnlatma taktýnmý bunlar için devreye güclü role ve amp si yüksek akü takarsan daha verimli olur hatta þarj dinomonun yuksek amp lisi gerci cok sýk kulnmýycagýn için sadece akünün amp si ni yükselttinmi idare eder seni

Abi bende onu araþtýrýyorum. Bizim keþilere en büyük kaç amperlik akü sýðýyor. Sende kaç amper akü var. Birde acaba yüksek amperli akünün araca bi zararý varmýdýr.
Macera olsun dedim, hayat tarzým oldu.

Yevgeni


72 sýðýyor, 90 küsür sýðmýyor..



Yevgeni


Seyhan o 500'ler Comet olanlar mý? Beyaz ýþýk mý? Þapkasý var mý?

seyhan

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Kasım 26, 2008, 04:47:23
Seyhan o 500'ler Comet olanlar mý? Beyaz ýþýk mý? Þapkasý var mý?
Evet beyaz ýþýk ve kapaklarý var.
Macera olsun dedim, hayat tarzým oldu.

Yevgeni


reis28

Alıntı yapılan: seyhanozgur -  Kasım 26, 2008, 04:17:43
Abi bende onu araþtýrýyorum. Bizim keþilere en büyük kaç amperlik akü sýðýyor. Sende kaç amper akü var. Birde acaba yüksek amperli akünün araca bi zararý varmýdýr.

seyhan benim aracta 72 amp akü var akü yerinde birde arazide uzun kamplý gezilerde kulandýgým sol koltuk arkasýna monte ettigim 90 amap bir akü daha var ama onu her zaman kulnamýyorum yuksek amp nin bir zararý olmaz
DURSUN USTA 05364629668

seyhan

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Kasım 26, 2008, 05:21:41
Fotoðraftakilerden mi?






AYNISI. Bunlarýn sarýsý da vardý beyazý da.  Bi de beyazýn iki çeþidi varmýþ. Sis tipi ve sürücü tipi. Sis tipi olanlara Kapak ve Ampul dahil. Sürücü tipi olanlara dahil deðil ama ek olarak alabiliyorsun. Yani ortalama adedi 55'e geldi.
Macera olsun dedim, hayat tarzým oldu.

seyhan

Sanýrým sen daha önce kullanmýþsýn. Performansý hakkýnda bilgi verirsen seviniriz.
Macera olsun dedim, hayat tarzým oldu.

Yevgeni


Eðer bunlarsa, fazlasýyla yeterli.
400 ya da 500 metre etki mesafesi var. Tabak gibi aydýnlatýyor ortamý. Daha önce de söylemiþtim bi konuda, yaðmurda Delmece yaylasýndan inerken (gece, 2 Niva) önümdeki Niva'nýn da önünü aydýnlatýyordu. Haldun tastikleyecektir (önde O vardý).

Reis'in dediði gibi, tek akü yeterli, amma sisleri düzgün bir tesisatla baðlat, araya röle koydur ve bilen biri yapsýn.

Ben röle baðlantýsýndaki bir þaseyi (kaçak) 1 yýl sonra bulabildim, 1 yýl boyunca 3 akü deðiþtirdim ve sorunu bulana kadar kronik bir ilk kontakta alamama derdi vardý..