AKS KIRILMASI

Başlatan yusuf, Mart 17, 2009, 10:37:05

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yusuf



Kýrlan yer dýþ aks. Ýç kýrýlsaydý, ayaklarýnýn üstünde devam edebilirdi.

babacandar

Yavuz Hocam..
Aks  kýrýlýnca zaten araba kilitlemeden yürümüyor..
GFP Daðdan kilitte 2 çeker olarak Hacý Muro kývamýnda yedeklenmiþ vaziyette düze indi... fakat köy giriþinde dýþ aks bilyasýný olduðu gibi daðýtýnca orada sonlandý.. Traktörle ön taraf kaldýrýlýp köy çýkýþýna kadar getirildi..

babacandar

Yusuf Abey,
Dönüþleri beleþe getirmek iyi fikir zaten insan yorgun argýn çaðýracan çekiciyi götürsün servise kadar yatacan içinde uyuyacan bi de.. indirdikten sonra servisin önünden výnla eve .. Ýyi fikir yavvv... Kaç kereye kadar uyanmazlar acaba..

reis28

  resimler harikaydý içim gitti yusuf abi gecmiþ olsun aks için bak ben yanýnýzda olsaydým benim aracta aksýn yerine takýlacak iki tarafý pullu civata var kýrýlan ucun yerine takýlýp bilyanýn dagýlmasýný engeler ve menzile kadar rahat hareket saglanýr
DURSUN USTA 05364629668

yusuf

yevgeni

bence bu aks konusunu biryere tsþýyýp oradan devam edelim.

Ýyice irdelenmesi gereken bir konu.

Bu arada Musti'nin çektiði foto CD sini gönderdim sana ellerinden öper

Yevgeni


CD þimdi geldi, teþekkür ederim..



Yevgeni


Ýç aks-dýþ aks kýrýlmasý ve yürüyüp yürüyememesinin açýklamasý nedir peki gençler?



Yevgeni


Öte yandan Dursun Usta 2006 ve sonrasý Niva'larýn akslarýnýn 2-3 mm daha kalýn olduðunu söylemiþti.
Metal yorgunluðu ve sert darbelerin yanýsýra 2-3 mm'lik fark ciddi bir fark mýdýr?



reis28

teker tarfýndan kýrýlan aks ön aks bilyasýnýn boþta kalmasýna neden olur bu þekilde aracý yürütmek cok sakýncalýdýr aksýn bilya yatagý içinde kalan parcasý sökülüp yerine uygun bir cývatayla sýkýlýrsa bilyanýn boþalmasý engellenir siz aracý cekerken kýrýk aksla bilya boþlýr ve tekerlekte sýkýþma frenlerde boþlma gibi tehlikeli sorunlar meydana gele bilir bununa sebeb vermemek acýsýndan araclarýmýzda metrrik 16 12cm boyunda somunlu bir civata bulunsa iþimizi görürür aks her an olmadýk yerde kýrýla biliyor
DURSUN USTA 05364629668

reis28

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Mart 17, 2009, 12:55:35
Öte yandan Dursun Usta 2006 ve sonrasý Niva'larýn akslarýnýn 2-3 mm daha kalýn olduðunu söylemiþti.
Metal yorgunluðu ve sert darbelerin yanýsýra 2-3 mm'lik fark ciddi bir fark mýdýr?




dogru yavuz yeni nivalarda aksý bir kac minim daha kalýnlaþtýrdýlar içten kýrýlan ön aks müdahale edilmeden yürür dýþtan kýrýlan aksa mudahale gerekir aksý kýrýlan aracta yürümek için merkezi dif kilidini baglamak gerekir arac tekrar hareket etmesiiçin yaný kýsa kol geri cekilir ortanca kol yerinde kalýr ve arac yurürü
DURSUN USTA 05364629668

yusuf

Maaliyetine gelince

Aks kafasý                  > 70.00
Ön bilye  2 adet            > 35.00
ön keçe  2 adet             > 15.00

servis                     >  35.00 

Adapazarý'nda Öz servis.  0246 241 34 54

Ben çok memnun kaldým.

Pazar ya da gece çaðýrýnca geliyorlar mýþ.




dogan54

Alıntı yapılan: reis28 -  Mart 17, 2009, 12:57:28
teker tarfýndan kýrýlan aks ön aks bilyasýnýn boþta kalmasýna neden olur bu þekilde aracý yürütmek cok sakýncalýdýr aksýn bilya yatagý içinde kalan parcasý sökülüp yerine uygun bir cývatayla sýkýlýrsa bilyanýn boþalmasý engellenir siz aracý cekerken kýrýk aksla bilya boþlýr ve tekerlekte sýkýþma frenlerde boþlma gibi tehlikeli sorunlar meydana gele bilir bununa sebeb vermemek acýsýndan araclarýmýzda metrrik 16 12cm boyunda somunlu bir civata bulunsa iþimizi görürür aks her an olmadýk yerde kýrýla biliyor

Reis,
bu civata meselesi güzel,
yanlýz öndeki somunu nasýl sökeceðiz..
Yani büyük lokma ve arakol lazým.
Ayrýca sökerken arkadan dönmemesi için de bir boru anahtarý gerek herhalde.
Biraz zor ama..
lazým olunca varsa bunlar harika olur.
4x4 baska,
NiVA baska..

reis28

Alıntı yapılan: dogan54 -  Mart 17, 2009, 04:47:19
Reis,
bu civata meselesi güzel,
yanlýz öndeki somunu nasýl sökeceðiz..
Yani büyük lokma ve arakol lazým.
Ayrýca sökerken arkadan dönmemesi için de bir boru anahtarý gerek herhalde.
Biraz zor ama..
lazým olunca varsa bunlar harika olur.

dogan abi aks zaten teker yerdeyken kafa somunu gevþetmek sorun olmaz aracta araziye cýkarken bir lokma takýmý olmasý iyidir ki benim aracta mevcut belki yedek aks bile taþýna bilir yanýmýzda ama yer kaplamamasý acýsýndan bir adet somunlu civata iþ görecektir bazen araclarýmýzda araziye cýkarken yanýmýzda olmasý gereken cok basit malzemeler bizim hayatýmýzý kolaylaþtýracaktýr bunlarýn acýlýmý yapýla bilir
DURSUN USTA 05364629668

emre_ozk

Alıntı yapılan: reis28 -  Mart 17, 2009, 05:11:59
dogan abi aks zaten teker yerdeyken kafa somunu gevþetmek sorun olmaz aracta araziye cýkarken bir lokma takýmý olmasý iyidir ki benim aracta mevcut belki yedek aks bile taþýna bilir yanýmýzda ama yer kaplamamasý acýsýndan bir adet somunlu civata iþ görecektir bazen araclarýmýzda araziye cýkarken yanýmýzda olmasý gereken cok basit malzemeler bizim hayatýmýzý kolaylaþtýracaktýr bunlarýn acýlýmý yapýla bilir
reis usta paylaþým için teþekkürler bu somonlu civata iþi iyi fikir.. aksý sökmek içinde 25veya 26 lokma gerekiyordu herhalde..
Emre özkaradeniz
Ýzmit

yusuf

Usta

Bu kafa somunu dediðin þey, tekerin bize bakan tarafýndaki nikelajlý göbek kapaðýnýn içindek somun mu?