ARAZÝ TRAVERSÝ

Başlatan Yevgeni, Mart 04, 2007, 03:52:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yevgeni



Ercan Usta þanzuman üzerine denk gelen bir travers uygulamasý yapmýþ, hem gövdenin esnemesini azaltmak için, hem de bir tür þanzuman muhafazasý..





taiga

Esnemeyi önleme konusuna takýldým.
Arazide bu olay denendi mi acaba?
Yani o esnekliðin rijite dönmesi sorun yaþatabilir mi?

MCC

resimdeki benim keçi, esnemeden kasýt daha çok taban sacý yenilemesi sonrasý yaþanan arazi þanzýmaný ayar kaçýklýðý ve yeni sacýn mukavemeti, bende her iki sorunda kalkýþta ve yüksek hýzda mevcuttu,tam 110 km de vibrasyon vardý, bu aparatý 20 mm kalýnlýðýnda alaþýmlý sactan tek parçayý presleyerek yaptýrdýk, ne kadar kuvvetli darbe yerse yesin eski durumuna dönüyor, aslýnda bunu esnetecek kadar kuvvetli bir darbeyi de pek düþünemiyorum çünkü preste basýlýrken izledim, arazi þanzýmanýnýn yerini ince ayar yapmak konusunda baþarýlý oldu, daha arazide denemedik ama kalkýþlardaki vibrasyonu sifýrladý, yüksek süretteki vibrasyon ise yok denecek kadar azaldý onu da trans þaft deðiþtirerek halletmeyi düþünüyoruz, ayný aparattan erco ya da yaptýrdýk, bu hafta da onunkini takacaðýz, kaz daðlarýnda hep beraber deneriz inþallah, selamlar
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

ERCO

boylelikle MCC cagtay da geliyor kazdaglarýna anlaþýldý gibi....
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

Yevgeni

Asfaltta iyileþme saðlar bir hamledir, doðru. Lakin Taiga'nýn demek istediði arazide aparatýn deðil gövdenin esnemesi. Travers esnemeyi önlüyorsa ve Niva'nýn esnemesi gerekiyorsa altta yýrtýlma olur mu ya da esnedikten sonra kasa eski haline döner mi, statiði deðiþir mi þeklinde sorular çýkýyor ortaya..

ERCO

trave esniyor ve esnedigi zaman da yerine gelen bi materyaldan yapýlýdýr  bakalým deneyecez neler yapacak ama hesaplarýmýza gore bu iþi bitirdik ve gayet verimli oldu
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

MCC

16 cm eninde bir baðlantýnýn þasenin genel esnemesini bozmasý bence imkansýz, zaten niva yý alttan incelerdeniz bahsettiðimiz traverse gelene kadar daha geniþ baðlantýlar olduðunu görürsünüz, artý dediðimiz gibi malzeme esnek ama formunu koruyan nateryalden yapýldý, ben arazide sorun yaratacaðýný düþünmüyorum, tersine avantaj olacaðýný düþünüyorum, darbelere karþý koruma da saðlýyor arazi þanzýmaný için.
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

taiga

Dostlar,

Darbelere karþý korumaya aklým yatýyor.

Ancak esneme konusuna hala aklým ermemekte.

Bir aracýn ön ve arka uçlarýnda rijidlik saðlayýp formunu fazla esnemeye karþý korumayý mantýklý buluyorum. Örnek bineklerde gergi kulesi. Yani ön ve arkaya bu plakayý taksak esneme çapraz olur.

Ancak bu rijidliði tam orta noktada saðladýðýmýzda esneme çapraz yönlerde deðil, aksine paralel yönlerde olur gibi geliyor. Ve eðer yeterli esneme payýný gövde bulmazsa bence daha ciddi hasar meydana getirir gibi geliyor.

Açýkçasý emin deðilim ve sadece akýl yürütmeye çalýþýyorum.

Kaçýrdýðým noktalar olabilir.

Yani bir uzun dikdörtgen gibi iki paralel doðrunun üst ve alt uçlarýna traversi yerleþtirmek yerine H  harfi gibi bir uygulamada sonuç ne olur cidden merak ediyorum.




ERCO

hocam sýkmayýn canýnýzý iyi ve dnenmýþ yerden aldýk tiyoyu  zamnla gorecez bakalým ne olaca. ama sizin dediniz giniyse o da kolay bglantý nokrtalarýna sase tarafa  kalcuk get koyarýz biter bu sorun ama zaman gostercek
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

ERCO

kazdaglrýna gelmeden yapmayý duþunuyorum kýsmetse
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

4X2 NÝVA

tavsiye ederim bende ilk nivamý aldýðýmda yapmýþtým titreþimi azaltýyor ayar yaparken arazinin traverse olan baðlantý vidalarýný hafif gevþetin 90 km hýzla biraz gidin ve vidalarý iyice sýkýn þanzýman istediði konuma gelecektir ve titreþim azalýr

ERCO

onu da denedik þu an sorun yok  gayet iyi
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

MCC

Bu konuyu hortlatmak istiyorum dostlar, biraz kafa yoralým, Haldun Abi'nin dediði gibi iki uçtan (ve gerekirse gene ortadan da) kuvvetlendirmek fikri var kafamda, ya da daha çok zahmete katlanýp tabansacýný mý kuvvetlendirmek gerek, mutlaka fikir jimnastiði yapan vardýr kendi kendine, biraz görüþ alýþveriþi yapalým bence, bilhassa yaþý ilerlemeye baþlayan keçilerde bagaj kapaðýnýn kendiliðinden açýlmaya baþlamasýnýn arazide yükü monoblok þase olmasý sebebi ile kasanýn tamamýnýn bilhassa çapraz esnemelerde karþýlamaya çalýþmasýnýn sonucu olduðunu düþünüyorum, ne dersiniz? Þase uzantýlarýna alttan giydirme mi yapalým mesela, reis, erco, ustalar döktürün lütfen.
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

reis28

   resimde kulanýlan travers denemesini yaptým aracý ortadan bindirme durumunda þaseleri direk büküyor daha fazla zarar veriyor aracýn cürüyen taban saclarýný kalýn baklava dilimli sacdan bastýrtýlýrsa ve þaselere kaynaklarý saglam yapýlarak monte edilirse  tabanýn mukavemeti artar birde icerden takla barý monte edilirse araca bu kalýn taban sacý üzerine aracýn mukavemeti oldukca artar aracýn ceki noktalarý ve tanponlarýda mono blok gövdenin taþýyýcý traverslerine birleþtirilirse ek parcalarla niva oldu kütük gibi istedigin gibi atla zýpla arazide  :) :) ;)
DURSUN USTA 05364629668

MCC

Reis þaseleri kalýnlaþtýrmak konusunda ne düþünüyorusun ? Temizleyip antipaslayýp U geçirsek üzerlerine, dediðin gibi taban sacýna saðlam kaynatsak ?
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?