aracýn ön tarafýndaki ses

Başlatan Bigalý Mustafa, Temmuz 01, 2009, 12:10:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bigalý Mustafa

Herkese Çanakkale den selamlar.Arkadaþlar benim bir sorunum var.Geçenlerde bildiðiniz üzere niva mý yükseltmiþtim.Ancak süspansiyon serteldiði için yükseltme setini bu gün söktüm.Arkalara 5cm polyamit takoz koymuþtum.,üst rotil üstlerine 3cm get,helezon tablasýnýn altlarýna da dýþa gelen yerlerine 3cm,içe gelen taraflarada 2cm burç koymuþtuk.Bu gün onlasý söktüm ve arkalara 3cm polyamit,rotil üstlerine 2cm get,helezontablasýnýn altýnada 2cm ve 1cm lik burç koyduk.Ancak aracýn sol ön tarafýndan ses gelmeye baþladý.Daha çok düzde veya rampada gaza yüklenince oluyor.Ustamada gösterdim bu gün oda biþey anlamadý .Acaba nden yapar sesi.Ses gaza basýnca sol tekerin oralardan takýr tukur ve kýt kýt diye geliyor.
Ormancý..  Bir tutkudur niva.....:)

Yevgeni


Þaft açýlarý bozulmuþ görünüyordu ilk yükseltmede.
Ses gelen yeri söküp aks bileþenlerini gözden geçir derim..


murat067

usta sana iþte damdan düþen birinden tavsiye ayný dediðin olay bendede oldu..
aracý yükselttik bu sorun ortaya çýktý sanki bilyanýn biri boþa çýkmýþ saðý solu eziyomuþ gibi bir ses....

neyse abi bu olayý yükseltme kiti araca takýlý olduðu sürece hissedeceksin lakin kitin yüksekliðini deðiþtirmiþsin ki bu olayý bir nebze düþürüyor...

ikincisi iç akis bilyalarý var onlarý yenilemen gerekiyor hafifbir boþluk dahi olsa bu sesi yapýyor...
üçüncüsü mesela tabla altýna koyduðun parçalarý birer cm kýsalttýysan rotil üstüne konan 3 cmlik parçayý 1.3 yada 1.5 cm kýsaltman da fayda var... çünki yükseltme yapýlýnca ön tekerleriçe doðru bakmaya baþlýyorve aracý kasýyor boþa atýnca arac öncekinden daha çabuk kesiliyor...
niva kaçamak aþka benzer...

seko

Alıntı yapılan: bigalý -  Temmuz 01, 2009, 12:10:03
Herkese Çanakkale den selamlar.Arkadaþlar benim bir sorunum var.Geçenlerde bildiðiniz üzere niva mý yükseltmiþtim.Ancak süspansiyon serteldiði için yükseltme setini bu gün söktüm.Arkalara 5cm polyamit takoz koymuþtum.,üst rotil üstlerine 3cm get,helezon tablasýnýn altlarýna da dýþa gelen yerlerine 3cm,içe gelen taraflarada 2cm burç koymuþtuk.Bu gün onlasý söktüm ve arkalara 3cm polyamit,rotil üstlerine 2cm get,helezontablasýnýn altýnada 2cm ve 1cm lik burç koyduk.Ancak aracýn sol ön tarafýndan ses gelmeye baþladý.Daha çok düzde veya rampada gaza yüklenince oluyor.Ustamada gösterdim bu gün oda biþey anlamadý .Acaba nden yapar sesi.Ses gaza basýnca sol tekerin oralardan takýr tukur ve kýt kýt diye geliyor.

geçmiþ olsun...

böyle kullanýrsanýz.
ilk veya ikinci arazide akýs kafalarýný kýracaksýnýz.
denenmiþi denemeye gerek yok

niva orjinal güzel :)
standart jant
ok 144
öne vinç

bukadar :) :)


Mudanyalý

Alıntı yapılan: seko -  Temmuz 01, 2009, 11:42:45
geçmiþ olsun...

böyle kullanýrsanýz.
ilk veya ikinci arazide akýs kafalarýný kýracaksýnýz.
denenmiþi denemeye gerek yok

niva orjinal güzel :)
standart jant
ok 144
öne vinç

bukadar :) :)



hassas... ;D
Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.

seko

Alıntı yapılan: Mudanyalý -  Temmuz 01, 2009, 12:45:21
hassas... ;D

Bu konuda hassasuuuuuuuum :)

mesajýný aldým :)

kýzgýn kumalrdan serin sulara :)

selamlar :)

Mudanyalý

Alıntı yapılan: seko -  Temmuz 01, 2009, 11:42:45
geçmiþ olsun...

böyle kullanýrsanýz.
ilk veya ikinci arazide akýs kafalarýný kýracaksýnýz.
denenmiþi denemeye gerek yok

niva orjinal güzel :)
standart jant
ok 144
öne vinç

bukadar :) :)



Merhaba Ormancý Abi,

Seko kardeþimizin dediklerine aynen katýlmaktayým...
þimdi,mümkün ise,sizin kelebeði bir lifte alalým ve ön sað-sol her iki tekerleðinde ön çamurluk aðýzlarýn ön ve arkasýna basitçe parmaklarýmýzla ölçüm yapalým..
mesafelerin birbiriyle ilgisiz olduklarýný hayretle göreceksiniz.
bir diðer husus ise,arka aks helezonlarýnýn üzerine ilave ettiðiniz getler dolayýsý ile aks-kasa mesafesinin yükselmesi,viraj çubuðu da denen kolun,arka sað tekerleðinizi araçtan dýþarý,solu ise aracýn altýna çekmeye çalýþtýðýný göreceksiniz..
sonuç: Niva'yý bir arkadaþýnýza verin ve arkasýndan takip edin,saða doðru  çekerek yol aldýðýnýzý göreceksiniz..
saðlýk olsun,Önemli olan Nivalarýmýza bi þey olmasýn..takýlanlarý sökerek,eski mutlu günlere dönmeniz temennisi ile...
Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.

Yevgeni

Alıntı yapılan: seko -  Temmuz 01, 2009, 11:42:45
standart jant
ok 144
öne vinç
bukadar :) :)

Seko offset cantlar sýkýntý mý yarattýydý senin eski keçide?


dora

Çok sevgili niva sevdalýlarý aþklarýmýzý neden yükseltmek için uðraþýyoruz bana kýzmayýn biraz þahsi bir serzenij gibi oldu ama o kadar zora soktum aþkýmý ki sitemizde fotolu olarak belgeli hiç sorun yaþamadým ha þuda var lay lay lom geçmedim biraz uðraþtým ama genede aracýmdan aþaðýya inmedim.Tüm saygý ve sevgi çerçevesinde standart niva diyorum.
Niva 1041-firefly-Atlantis

Yevgeni


Yusuf Abi'nin her 2 Nivasý ve yaklaþýk 14-15 yýllýk tecrübesi standart haliyledir. Onun geçtiði her yerden diðer Nivalar da geçer. Takýlýrsa vinç var, çeker çýkar. Benim örneðim budur. Benim de 2. Nivam ve hala standart (offset cantlarý saymazsak)..


reis28

  araclar neden yukseltiliyor öncelikle herkezin buna bir cevabý vardýr muhakkak kimi daha büyük lastik ve cant takmak için arac daha güzel görünüyor diye yada arazide daha rahat hareket etmek için tabiki bununla beraber daha büyük lastik kulanýmdan meydana gelen aks kesmeler aracýn aks acýlarý degiþtigi için akslardan gelen týkýrtý sesleri gibi sorunlarda meydana geliyor standart ölcülerde kulanýlan araclar her zamandaha uzun kulaným ömrüne sahiptir bu bir gercek aracý istekler ve ihtiyaclar oranýnda modifiye etmek bir tarafý iyileþtirirken bazý amortisman parcalarýnýn ömrünün kýsalmasýna neden olur bigalý hocam senin sorunun akslardan kaynaklanýyor acýlarý degiþen akslar ses yapar ölcüleri degiþtirmen faydalý olacaktýr fakat akslardan gelen týkýrtý seslerini kesmeye bilir benim pas 11 deki akslarý yenileyene kadar bu týkýrtý seslerini yapmýþtý daha sonra akslarý zorlamadan kýrýnca degiþtirdim sorun kalmadý vehala ayný akslarla arac hýzmet veriyor sonucta araca takýlan büyük lastik aks ve diflere ekstra yük bindirir erken kýrýlma ve bozulma problemi ola bilir bun larý dikate almak lazým niva için piyasada cok fazla yan sanayi parca secenegi var ve kaliteli diye satýlan ve sonucta yan sanayi olan malzemeler kýsa sürede arýza verir ki bunu nivanýn yetkili servisleri bile araclara taka biliyor örnegi yusuf abinin baþýna geldi yeni takýlan aks kýrýldý kulandýgýnýz malzemeleri cok iyi analiz etmelisiniz tüm niva dostlarýna saygýlar
DURSUN USTA 05364629668

seko

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Temmuz 01, 2009, 07:54:33
Seko offset cantlar sýkýntý mý yarattýydý senin eski keçide?



yavuz
ben sadece ployamid getle yükseltmiþtim.
bu yüzden arka çamurluk aðýzlarýna oturuyordu O.K'lar.