Diferansiyel kilidi hakkýnda..

Başlatan dogan54, Mart 22, 2007, 01:53:23

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

06niva

Alıntı yapılan: UAZ -  Kasım 03, 2007, 10:28:13
arkadaþlar merhaba.ben birkere traktörle sürülü tarlada battým.þöyle bir þey dendim oldu. ::)diferansiyel kilidi yerine geçermi(yedek parça ucuz bu keçiski lerde ondan yaptým ) 1. vitestde düþük tahvil oraný na getrdim el frenini %70 civzrýnda çektim.çok hafif gaz verdim.çýktý.

bu arda %100 dirensiyel kilidi ön ve arkda için harici dediðiniz istenildiði zaman normal diferansiyel moduna geçiyormu yoksa devamlý kilitlimi??

Bildiðim kadarýyla Hummer larda (H1) çapraz kaldýðýn zaman hafif frene basarak gaz verince çýkýyorsun videosu var bulursam yollarým galiba bu teknikde iþe yarýyabiliyor
ya da sadece o arabaya özgü...

Yevgeni


Hummer mekaniði ile Niva ayný deðil..


06niva

yok ayný demedim ben zaten arkadaþ sölemiþ yaaa ben hummer da görmüþtüm onu söledim sadece belki bi tekniktir diye.

http://www.youtube.com/watch?v=Yf9FPs40VUM

3:09 da

Yevgeni


Yanýtý o anlamda vermedim zaten. Mekaniði farklý olduðundan kelli yetenekleri de farklý o yüzden. Konu baþtan beri Niva üzerine döndüðü için..


karadeniz

mekanik ayný deðil belki ama mantýk ayný...

þöyle düþünün...dif. kilitli ve araç sað ön teker ve sol arka teker havada kalacak þekilde askýda...bu durumda dif. kilidi 1 iþe yaramaz.. ancak þöyle olur...

siz diferansiyeli kilitleyip gaza yüklendiðiniz zaman çapraz tekerler askýda olduðu için boþa dönerler...ayný anda frene asýlýrsanýz fren yüzünden boþa dönen tekerleklerden güç kesilip diðer tekerleklere de gitmeye baþlar...onlarýn dönüþünü engellemeye çalýþýp diðerlerine gücü aktarýyor oluyorsunuz ama freni köklerseniz tabi araba gene hareket etmez...

yani bu teknik nivada da iþe yarar...yani yaramalý...olaya teorik gözle bakýyorum pratik farklý olabilir...

2000 model 8v vega ile 215; sizce imkansýz mý?

Tolga

Tolga

taiga

Þöyle anlatayým...
Girdin kanala nivayla, yan yattýn, 2 teker basýyor, 2 teker havada...
Eðer diff kilidi devrede ise ilerleyemezsin...
Çünkü gücü basmayan tekerlere aktarýr, onlarda boþa döner durur... ;D
Nivanýn en ciddi handikapý bu...
Bu olay sadece sað yada sol yandaki 2 teker birden basmazsa olur...
Yoksa çapraz tekerler boþta yada ön yada arka tekerler boþta ise sorun yok...
O yüzden kanalda böyle bir konuma düþerseniz diff. kilidi kitlemeyin, direk takviye ile ilerlemeye çalýþýn, özellikle geri vitese takýn, daha yüksek tork alýrsýnýz...

Tolga

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Kasım 07, 2007, 11:41:29
Orta diff kilidi sadece ön ve arka þaftý kilitler. Dolayýsýyla önde %40 arkada %60 olan güç daðýlýmý %50 olarak paylaþtýrýlýr.

ise;  sað yada sol 2 teker boþta iken diferansiyelin kilitli olup olmamasýnýn ne faydasý yada zararý var, gene anlamadým birinin bana bunu kaðýt üzerinde çizerek filan anlatmasý lazým galiba...
Tolga

06niva

Alıntı yapılan: karadeniz -  Kasım 13, 2007, 08:07:59
mekanik ayný deðil belki ama mantýk ayný...

þöyle düþünün...dif. kilitli ve araç sað ön teker ve sol arka teker havada kalacak þekilde askýda...bu durumda dif. kilidi 1 iþe yaramaz.. ancak þöyle olur...

siz diferansiyeli kilitleyip gaza yüklendiðiniz zaman çapraz tekerler askýda olduðu için boþa dönerler...ayný anda frene asýlýrsanýz fren yüzünden boþa dönen tekerleklerden güç kesilip diðer tekerleklere de gitmeye baþlar...onlarýn dönüþünü engellemeye çalýþýp diðerlerine gücü aktarýyor oluyorsunuz ama freni köklerseniz tabi araba gene hareket etmez...

yani bu teknik nivada da iþe yarar...yani yaramalý...olaya teorik gözle bakýyorum pratik farklý olabilir...



evet bende teorik olarak bu frenin iþe yarayabilceðini düþünmüþtüm mantýklý çünkü..

Tolga

konuyla pek alakalýmý deðil ama Hummer'a bakarken bunu gördüm çok güldüm...

http://www.youtube.com/watch?v=lpxoomyFs_0
Tolga

06niva

bana görede hummer biraz reklam kokan araç özellikle H2...abartýyorlar bence...burda olduðu gibi...http://www.youtube.com/watch?v=z0N7lXwfveM

karadeniz

hehe...

ya fonda çalan müziðe bittim ben adýný bilen var mý...???
2000 model 8v vega ile 215; sizce imkansýz mý?

seko


dogan54

Nivanýn tek tekerleðini kriko ile kaldýrýn (ön arka farketmez) arabayý vitese takýp kalkýþa geçerseniz araba biraz ileriye hamle yapar ama tek tekerlek boþa dönerek motor çalýþýr.Yani 3 teker yerde sabit, 1 teker döner.
Ayný pozisyonda yani tek teker havada iken orta diferansiyeli (küçük vitesi) kilitlerseniz araba hareket eder.
AMA Ön ve arka tekerleklerden herhangi ikisini takoza alýn, orta difransiyel kilitli olsa bile araba yine yerinden oynamaz.( Yani önde 1 teker havada,arkada 1 teker havadaysa )
4x4 baska,
NiVA baska..

karadeniz

Alıntı yapılan: dogan54 -  Kasım 13, 2007, 09:34:31
Nivanýn tek tekerleðini kriko ile kaldýrýn (ön arka farketmez) arabayý vitese takýp kalkýþa geçerseniz araba biraz ileriye hamle yapar ama tek tekerlek boþa dönerek motor çalýþýr.Yani 3 teker yerde sabit, 1 teker döner.
Ayný pozisyonda yani tek teker havada iken orta diferansiyeli (küçük vitesi) kilitlerseniz araba hareket eder.
AMA Ön ve arka tekerleklerden herhangi ikisini takoza alýn, orta difransiyel kilitli olsa bile araba yine yerinden oynamaz.( Yani önde 1 teker havada,arkada 1 teker havadaysa )

iþte bu durumda tekerler boþa dönerken frene hafifçe dokunursanýz araç gene hamle yapar ve hareket etmeye çalýþýr...çünkü boþa dönen tekerleðe frenle hareket zorluðu saðlarken gücün diðer tekerleðe gitmesini saðlarsýnýz...bu da aracý hareket ettirir...
2000 model 8v vega ile 215; sizce imkansýz mý?