Lada niva bagýmsýz ön difransiyel braketi (diff ayýrýcý)

Başlatan cenker, Temmuz 29, 2011, 03:32:30

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cenker

1993 de AvtoVAZ muhendislerinin ürün gammýna dizel bir araç kazandýrma çalýþmalarý kapsamýnda psa grubuna ait XUD9 SD kodlu turbo dizel motor niva kupasýna akuple edildi.

Bu çalýþmalar kapsamýnda benzinli niva VAZ 21213 motor bloguna 2 adet kulak ve 2 adet saplama ile baglanan ön difransiyel, niva projesinin þef tasarýmcýsý Valery Pavlovich Semushkine tarafýndan, XUD9 motoruna bu sekilde baglantý yapýlamayacagýndan, bagýmsýz bir baglantý braketi ortaya cýkartýlarak, difransiyel motor blogu yerine viraj demiri ve travers arasýnda askýya alýnarak baglandý.

görsellere göz atýldýgýnda kitin, difransiyeli üst saplamalarýndan motordan ayýrarak, ön travers ve viraj demiri arasýnda, difransiyelin sag sol aks cýkýs kulaklarýndan baglayarak askýya alan bir braket oldugunu görmekteyiz.

kitin avantajý; difransiyelin sabitlenme baglantýsýný, 2 noktadan 4 noktaya cýkartarak daha rigid bir baglantý konstrüksiyonu kurmasý, titreþimi ve önden gelen sesleri azaltmasýdýr.

baglantý kiti 4 adet montaj noktasý için, yürüyen aksam baglantýlarýnda kullanýlan takoz lastikleri içermekte ve bu sayede lastikler üzerinden titreþim filtrelenmiþ ve kupaya aktarýlmamýs olur.

büyütülen lastik ebadý, offset jant kullanýmý gibi durumlarda, monoblok þasesinden ötürü ön þaselerden esneyen niva, bu baglantý braketi ile ön yürüyen aksamý ile senkron sekilde esneyen bir ön difrasiyele sahip olmus olur.Akis bilya hasarlarý difransiyel hasarlarý  engellenir.

bu kit nivanýn ilk tasarýmýnda göz ardý edilen hususlarý berataraf etmek için dizel niva harici, benzinli motora sahip nivalarda da kullanýlmakta, ayrýca chevrolet nivada kullanýlmaktadýr.

Bahsedilebilecek tek dezavantajý ise, yükseltme çalýþmalarýnda ön difransiyeli aþagýya kaydýrmak iþlemi gerçekleþtirilmesi gerektiginde biraz daha fazla adaptasyon iþçiliði gerektirmesidir.

Bu parcanýn fason üretimini gercekleþtiren ladaworld.com tarafýndan nivada cokca tercih edilen universal yükseltme kitlerine göre açýlý üretilmiþ versiyonlarý olduðunuda belirtmeliyiz.
divers do it deeper

Harun

Cenker eline emeðine saðlýk diff ayýrýcý hakkýnda çok güzel bilgileri paylaþmýþsýn,
ayrýca konuya iliþkin derli toplu bi kaynak oldu.

özellikle yükeltmeli ve büyük lastikli nivalarda çok faideli olacak bir aparat belli.

cenker



yunan menþeyli döküm ön diff kovaný özelikle selonoidli tam kilitli kullanýl için üretilmiþ  ;)

http://www.ladaworld.com/product_info.php?products_id=143
divers do it deeper

reis28

  döküm kovan uygulanmasýný Niva Mog ve Ekrem ustanýn aracýnda  yaptýk oldukca baþaralý sonuclar elde ettik daha öncede ön dif ayýrýcý aparatý uygulamýþtýk ayýrýcýda aracýn aks sökülme iþlemleri baya zorlaþtý ve zor þartlarda aleminyum kovan dayanmadý döküm kovan da ön akslarý cok daha rahat bir þekilde aþagýya ala bili yoruz
DURSUN USTA 05364629668