NÝVANIN GÜCÜNÜ NASIL ARTIRABÝLÝRÝZ?

Başlatan afacan899, Mart 28, 2011, 08:43:11

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

afacan899

sayýn deðerli ustarým 1600 motorlu nivam var ama bildiðiniz gibi beygiri az geliyor hýz bakýmýndan olsun yokuþlu rampada olsun geride kalýyor ama yinede gidiyor:) benim amacým beygir gücnü nasýl artýrabilirim..ne yapmam gerekiyor...bazý form sitelerinde 2000cc ford tanus motoru ve ford p100 pikaplarýn 2000cc motorlarý nivaya uydura bildiðini söylüyor hatta bir arkadas ford tanus motorunu trabzonda nivada görmüþ niva deli gibi gidiyormuþ her koþulda hiçde sorun yokmuþ takýldýktan sonra hatta ordu fatsa bölgesinde bir arkadas tofaþ doðan motoru atmýþ gayette rahat götürüyor..kýsacasý motor güçü artýracak sey nedir 2000 cc motor takmakmý yoksa nivanýn motoru üzerinde mekanik modifikasyonlarmý yapmak lazým bilgi ve görüþlerinzi bekliyorum...saygýlar...

reis28

 Ayna mahruti diþli oranlarýný degiþtir daha yetmedi arazi þanzýmanýn agýr devrini in oranýný yükselt motora hiç dokunma
DURSUN USTA 05364629668

STI Performance

Alıntı yapılan: afacan899 -  Mart 28, 2011, 08:43:11
sayýn deðerli ustarým 1600 motorlu nivam var ama bildiðiniz gibi beygiri az geliyor hýz bakýmýndan olsun yokuþlu rampada olsun geride kalýyor ama yinede gidiyor:) benim amacým beygir gücnü nasýl artýrabilirim..ne yapmam gerekiyor...bazý form sitelerinde 2000cc ford tanus motoru ve ford p100 pikaplarýn 2000cc motorlarý nivaya uydura bildiðini söylüyor hatta bir arkadas ford tanus motorunu trabzonda nivada görmüþ niva deli gibi gidiyormuþ her koþulda hiçde sorun yokmuþ takýldýktan sonra hatta ordu fatsa bölgesinde bir arkadas tofaþ doðan motoru atmýþ gayette rahat götürüyor..kýsacasý motor güçü artýracak sey nedir 2000 cc motor takmakmý yoksa nivanýn motoru üzerinde mekanik modifikasyonlarmý yapmak lazým bilgi ve görüþlerinzi bekliyorum...saygýlar...

Biraz alakasýz ama Trabzondaki araç hangi araç acaba en azýndan plakasý falan biliyormusunuz?

vosdost

Land motoru takalým ortalýgý býraz karýstýralým :) :) 2500 4 silindir 86 bg. Rakamlar kucuk duruyor ama yeterý kadar guclu :) :)

Lastýk capý degýsmeden arazý sanzýmaný ve dýf lerdeký oynama arazýde gucu artýrýr ama duz yolda hýzý dusurur. Motor hacmýný buyutmenýn dez avantajý daha cok kýrýlma ýhtýmalý.

yusuf

Alıntı yapılan: reis28 -  Mart 28, 2011, 09:28:01
Ayna mahruti diþli oranlarýný degiþtir daha yetmedi arazi þanzýmanýn agýr devrini in oranýný yükselt motora hiç dokunma

2000 CC oluyor  niva

niva07


vosdost

Bu kadar guclu motor takmakla ýs býtmýyor. Debraj balatasýnan lastýge kadar olan butunn parcalarýn guclendýrýlmesý lazým. Hadý onlarda guclendýrýldý. Moturn agýrlýk farkýný ve gucunu goz onunde bulundurarak ,motor ve sanzýman kulaklarýný ve baglý oldugu yerlerý guclendýrmek lazým. Kýsaca aracý bastan yaratmak lazým.
Yakýtý dusunmuyorsak cýft bogaz býr karburator takýlabýlýr. Malýyette dusuk olur.Acýk hava fýlýtresý ýle desteklenmýs buyuk karburator, headers manýfolt uzerýne býrda yarý acýk eksoz taktýkmý canavar olur.

cenker

nivanýn kendi motorunu 1.7 tdci olarak düþünebiliyormusunuz ? 1200 devirde 238 nm tork  ;)
divers do it deeper

Yevgeni

Alıntı yapılan: cenker -  Mart 30, 2011, 09:51:29
nivanýn kendi motorunu 1.7 tdci olarak düþünebiliyormusunuz ? 1200 devirde 238 nm tork  ;)

Yine ne icat ettin?

afacan899

arkadasým tramzondaki aracý ben görmedim zaten görmüþ olsam direk durdurup bilgi alýrdým kesin:) arkadasým görmüþ oda araba olaylarýna çok düþkün oarada denk gelmiþ ford tanus 2000cc olduðunu söylemiþler takan usatada 1 hafta uðrasmýþ motor kulaklarý olsun sanzýman kulaklarý saþe baðlantýraý için çok ugraþmýþlar ama yapmýþlar ve olmuþ ve tam nivaya yeterli bir motor olmuþ ne güzel iþte..bende iþte artýk birþeyler yapmak isityorum nivanýn gücü üstünde

soyuz niva

merhabalar bence motor deðiþimne verilecek maliyetle dif kilidi,þanzýman tahvil oraný deðiþimi ve ayna mahruti oraný deðiþimi yapýn

yapýlmýþ ve denenmiþ çalýþmalar var sonuçlarýda çok güzel ,

vosdost

sanzýman ve dýf oranlarýyla oynanarak motordan daha fazla guc alýnabýr fakat gucu artýrmak amacýyla yapýlan degýsýklýk hýzý dusurecektýr.

Yevgeni

Alıntı yapılan: vosdost -  Mart 31, 2011, 12:42:00
sanzýman ve dýf oranlarýyla oynanarak motordan daha fazla guc alýnabýr fakat gucu artýrmak amacýyla yapýlan degýsýklýk hýzý dusurecektýr.

Sürat beklentimiz var mý Ahmet Abi?
Series kaç yapýyodu asfaltta misal?

vosdost

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Mart 31, 2011, 12:05:34
Sürat beklentimiz var mý Ahmet Abi?
Series kaç yapýyodu asfaltta misal?

Konuyu acan afacan899 '' sayýn deðerli ustarým 1600 motorlu nivam var ama bildiðiniz gibi beygiri az geliyor hýz bakýmýndan olsun yokuþlu rampada olsun geride kalýyor ama yinede gidiyor:) ''
Bu cumleden yorum yaparak. Býraz daha hýza ve motor gucune ýhtýyac oldugu dusuncesýndeyým.
Bu nedenle motor degýsýmý yapýlmadan hýz ve arazýde gucu elde edemeyýz dedým.
Surat beklentým yok. Aksýne daha yavas gýden araclar kullanýyorum. serý 3 90 km cývarý rahat gýdýyordu. unýmog gelýnce 5o km :) :)

afacan899

benimde sürat beklentim yok sadece uzun yollda diðer araçlara rampada yakalayamýyorum ondan rahatsýzým en büyük sorunum bu...biliyorum araç sürekli 4 çeker bu yüzden güç kaybý var bunun önüne ne gibiyaptýrýmlar yaparak çözebiliriz onu demek istemiþtim sayýn niva kullanýcýlarý..