AKTARMA KUTULARININ MODÝFÝYESÝ

Başlatan Yevgeni, Ağustos 08, 2009, 09:41:01

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yevgeni


Malum su geçiþleri bilimum aktarma kutusunun (diferansiyeller, þanzuman, vs) havalandýrma noktalarýndan su almasýna akabinde içerideki yaðýn bozulmasýna sebep olur. Aþaðýdaki linkteki PDF dosyasýnda bu kutularýn havalandýrma deliklerinin þnorkel benzeri yöntemle nasýl modifiye edileceði anlatýlýyor..

http://www.nivatr.com/havalandirmalar.zip


yusuf

Ben bu sistemi uygulamaya karar verdim.

Ustalarýn kafalarýna hava filtresinden emme olayý yatmadý.

ne dersiniz ?

reis28

  evt iþin aslý derin su geciþi yapan araclarda hava filitresini þinorkel yapmanýn yanýnda diþli kutularýnýnda havalandýrmalarýný da yükseltmek gerekiyor benim yeni aracta aynýsýný uygulayacagým hava filitresine verilmesi havalandýrma baglantýlarýnýn cok fazla sakýncasý olacagýný sanmýyorum sonucta filitrenin üst kýsmýnda emiþ zayýf havalandýrma mesafeleride uzayacagýndan mantýklý bir uygulama
DURSUN USTA 05364629668

yusuf

Benimde aklýma yatýyor.

peki bu beþ giriþli manifoldu nereden buluruz. Metinde eski dodge kamyonlarýn bu parça demiþ ama ?



Bir de usta,
diyelim ki kaldýn derin suda. Eksozdan giren su ne olacak ?

colins

Yusuf Abi siz dediðinizde gazý kestin diye ama ben orda gaz kesmemiþtim (kaldýki burak ta ayný þekilde gaz kesmedim ama araç stop etti demiþti),sanayideki ustalarada sorduðumda çok zor bir ihtimalle egzosa giren sudan dolayý stop eder dediler araç için bir sonrakinde yine giricem ve tam gaz yapýcam

yusuf

Onun kesin etkisini bilmiyorum ama bence buji kablolarýnýn  ýslanmasýnýn çok büyük etkisi var.

Ayrýntý'nýn jimny ile Kaz daðlarýnda girdiði derede su kaput üzerine kadar çýktý. Ama stop etmedi.

Sonra motora baktýk. Bujiler ve kablolarý üst silindir kapaðý gibi su geçirmez bir muhafazanýn içinde.

Bende hiç gözünün yaþýna bakmam girerim suya. Onun için önlemleri alýyorum. Son gezide tek vinç bende ve olduðu için girmedim.

Eksozdan giren suyun stop ettirmesi çok zor. Araba çalýþýrken çýkan havadan dolayý su içeri giremez. Ama stop ettiðinde oluk gibi su dolar.

metin.elbeyli

Alıntı yapılan: yusuf -  Ağustos 12, 2009, 11:17:38
Ben bu sistemi uygulamaya karar verdim.

Ustalarýn kafalarýna hava filtresinden emme olayý yatmadý.

ne dersiniz ?

Aktarma organlarýný oluþturan mekanizma kutularý, içinde bulunduklarý sabit hacimleri koruyarak/deðiþtirmeden çalýþýyorlar. Bu organlarýn üzerinde bulunan atmosfere açýlan delikler, mekanizmanýn çalýþma esnasýnda kendisine iletilen enerjinin bir kýsmýný ýsýya çevirimesi ve bu yüzden içinde bulunduðu sýzdýrmazlýk saðlanmýþ kutunun iç basýncýnýn yükselmesini engelliyor. Yani mekanizmanýn içinde bulunduðu kutu bu deliklerden hava tahliyesi yapýyor.

Dolayýsý ile çalýþma zamanýnda bu mekanizma kutularda emiþ gerçekleþmeyecektir. Bu nedenle, hava filtresine yapýlan baðlantýnýn mesafe açýsýndan önemi de yoktur. Önemli olan, mekanizma kutularýný, su ve su-toprak karýþýmlarýndan korumak ve sistemlerdeki basýnç artýþýný engellemek. Örnek uygulama akýlcý görünüyor ve hava filtresi gövdesine baðlanmasý pratik olmuþ.

yusuf

Peki Metin

Hava filtresine baðlamayýp borularý motorun oraya kadar getirip stepnenin altýda bir yer tuttursak ayný þey olur mu ? Yoksa hava filtresinin difflerde az da osa hava emmesinin yararý mý var.

Biz her zaman düz gitmiyoruz. Iyýcene yan yatmýþ giderken bu borulardan yað emilip motora verlebilir mi ? Bu olursa ne olur. ?

reis28

  yusuf abi sormuþ oldugun beþli manifolt parcasýný rekor hortum i,þi yapanlarda bulmak mümkün hatta daha coklusunuda borularýn uclarýnýn dýþarda yüksek bir konumda boþta olmasýda sorun cýkarmaz ama borunun en uc kýsmýna cek valf görevi görecek bir subap koymak gereke bilir dýþardan gelen etkenleri önlemek acýsýndan bizim yeni aracta bu hava talýyeleri yükseltilecek eksoz yandan yukarý cýkarýlacak artý þinorkelde olacak aracýn içinde bogulana kadar suya gire bilecegiz
DURSUN USTA 05364629668

metin.elbeyli

#9
Yusuf abi,

Aracın yan yatışı durumunda, havalandırma deliklerinin yağ seviyesinin altına inmesi olasılığı var mı bilemedim. Ancak böyle bir durum ile karşılaşıldığını yada hareket halindeki mekanizmanın çalkaladığı yağ zerreciklerinin havalandırma borusuna ulaştığını düşünürsek, hava filtresi kutusundan yapılan emişin boruya ulaşan yağ zerreciklerini çalışma zamanında emmesinin mümkün olup olamadığına bakmalıyız.

Hava filtresi kutusuna bağlı olan örnek sistem, bütün mekanizma kutularında eşit miktarda ve oldukça zayıf bir vakum etkisi yaratıyor olmalıdır. Çünkü, şnorkel ya da hava filtre kutusu hava ağzı, motorun hava emiş ihtiyacını karşılamaktadır.

Örnek havalandırma sistemindeki bağlantılardan birinin boru/hortum kesitine, çalışma zamanında baktığımızda, belirli bir bölgede bir kaç damla yağ, mekanizma kutusuna yakın bir pozisyonda kalmış ve boru yüzeyine tutunmuş olabilir. Bu damlacıkların/zerreciklerin emiliminin gerçekleşmesi için, mekanizma kutusunda emişin yapılmasına izin verecek (atmosfere açılan) başka bir çatlak/delik olması gerekir. Kutuların sağlam olduğunu ve bu duruma izin vermeyeceğini varsayarsak, boruya ulaşan yağ zerrecikleri yerçekimi etkisiyle geldikleri mekanizma kutusuna geri dönmelidir.

Bunlarla birlikte, örnek hava bağlantısının hortumlarına tutunmaya çalışan yağ zerrecikleri, aracı ilk çalıştırmada devrede  vakum oluşma anındaki, ilk hava sürtünmesi etkisi ile, belki milimetre bazında küçük adımlarla ilerlemek isteyecektir. Diğer zerreciklerle birleşip damla haline gelenler, yerçekimi etkisi ile mekanizma kutusuna geri dönmelidir. Ancak, hava filtresi kutusuna ulaşan yağ zerrecikleri, hava filtresi tarafından tutulacaktır.

Örnek uygulaamdaki hub bağlantısının hava filtre kutusuna yapılması çok akılcı. Sistem şnorkelli ise sanırım hiç endişemiz olmayacaktır. Ancak eğer, şnorkel yok ve hava filtresi kutusuna su girmiş ise, zaten epeyce iş çıkmış demektir ve aktarma organlarının yağlarını da kontrol etmemiz gerekir.

Yılda bir kaç kez, çok derin olmayan ancak uzun bir su geçişi yapıyorum ve benzeri bir sistemi uygulamam iyi olacak.

Metin

bilgi00

Kýbrýstan Sevgilerle
Bilgi