VÝTESTEN ATMA SORUNU

Başlatan ecirman, Mayıs 01, 2009, 08:39:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

nivatr17

sanzýmaný söktük . 5. vites diþlisi ve sekromenç aþýnmýþ. yenisi sipariþ verip takacaðýz.. hazýr sökmüþ iken debriyaj da deðiþtireyim dedim. üzerinde  mapa  marka debriyaj takýlýydý sanýrým daha önceki sahibi deðiþtirmiþ bende mapa  yoktu  valeo  taktýrdýmm...
Gelibolu  -1977-

colins


nivatr17

sorunumuz düzeldi. vitesler çok güzel çalýþýyor. debriyajý da iyiki deðiþtirmiþim. debriyaj çok sertti. kuru debriyaj sanýyordum. meðer hidrolikmiþ. çok hafifledi. çekiþide arttý.
Gelibolu  -1977-

peder6177

merhaba abilerim ne yazýkký cok sevdýgým nývam gene bir sorun cýkardý. daha onceden 2 den atýyordu 2 gun once bursadan gelýrken 5. vitestende attý. hemen dursun ustayý aradým tanýmasada beni actý telefonumu sagolsun maliyeti sordum hemen cunku askerý ucretle calýsýyorum, uzun zamandýr dýslý problemýyle karsýlasmadýgý ýcýn tahmýný rakamlar soledý ve acýp bakmadan da net birsey soyleyemeyecegýnýde aktardý. daha onceden bu problemlerle karsýlasanlardan tecrubelerini paylaþmalarýný rica edebilirmiyim. bu arada kaner abýyede yag tavsiyesi için teþekkur ederim. iyi gnler

Harun

vitesten atma sorunlarýyla ilgili daha önce tartýþýlan konular ekte,genelde senkromec problemi üzerinde durulmuþ,ustalar detaylý bilgi verirler elbet
;)
http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=3206.0
http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=2758.0
http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=2309.0


peder6177

bilgi için tesekkurler. bir soru daha sormak ýstýyorum.sanzýman sokuldugunde baska nelerýn yapýlmasýný onerýrsýnýz.cevaplar için þimdiden tesekkur ederim

Servet_52

arkadaþlar. yaklaþýk bi  7-8 aydýr 92model 1600 nivamda bi arýza var. baþka viteslerde bi sorun yok.sadece 4 vitesten atýyor. galiba ihtiyarlayan nivalarda bu kronik bi sorun.
yokuþ aþaðý veya düz yolda farketmiyor. yalnýz gaz verdikçe yani arabayý yürüttüðün sürece atmýyor.4 vitesteyken gazý bi anda tamamen kesersen tak diye atýyor.  þuan kullanýrken(baya da alýþtým ;D) 4 vitese verince elimle tutuyorum  yine atmaya çalýþýyor biþi vuruyor vites koluna ama býrakmýyorum o zaman atamýyor.elimi çekersem tak diye atýyor.
sormak istediðim;
þanzýman deðiþmeden bu arýza tamir olur mu
pahalýya çýkar mý
birde birine sormuþtum  ne kadar doðrudur bilmiyorum. eðer iyi bi ustaya yaptýrmassan. diðer viteslerede sýçrayabilr demiþti. yani 4 den atýyorsa 2den de atmaya baþlar veya bi zaman sonra ayný arýza tekrar edebilr demiþti. ne kadar doðrudur. böyle bi ihtimal var mý?

þimdiden çok teþekkürler.

Yevgeni


Hastalýðýn sýçramasý, bozulan bir bileþenin kendisiyle birlikte çalýþan diðer bir bileþenin de yapýsýný bozmasý ihtimalidir. Yani bozuk cant bir süre sonra göbek rulmanýný, dýþ aksý, vs bozabilir.

Vitesten atma olayý içün þanzuman inecek, diþliler, senkromeçleri bakýlacak, gereken deðiþecek. Þanzuman deðiþimi söz konusu deðildir.

Ýhtiyar Nivalarda deðil de ihtiyar araçlarda rastlanabilen bir sorun diyebiliriz.

Yanýt verdim,  usta mýyým? Deðilim de, tahminlerim bu yönde..

sonata007dr

öncelikle þanzuman inecek ve içi açýlacak. prizdirek bilyasýnda problem olabilir. vites diþlileri þekil deðiþtirmiþ olabilir bakýlmasý lazým sorun 4. vites diþlisinde olabilir. senkromeçlerde sýkýntý olsa vites zor geçer ama atma yapmaz diye biliyorum.

tabiki sözü ustalarýmýza býrakmamýz lazým.

ama çok masraflý bir arýza deðildir parça bakýmýndan yanlýz iþin iþçilik kýsmýna bir þey söyleyemiyecem
çünkü hele aracýnýzdan bulunduðunuz þehirde pek yoksa,
hele ki ustalar onlara elinizin mahkum olduðunun farkýna varýrlarsa,
hele ki iþten anlamadýðýnýzý anlarlarsa,
iþte o zaman bi þanzuman sökmeye 300 lira isteyebilirler. bana göre nivanýn þanzumanýnýn açýlýp içinden parça veya diþli deðiþiminin maximum iþçilik fiyatý 100-150 lira olmalýdýr.

Birde tavsiyem þanzuman inmeden iþçilik kýsmýnýn pazarlýðýný yapýnýz ve mümkünse sabah saat 8 gibi dükkanýn açýlýþ saatlerinde ustaya gitmeniz. öðleden sonra veya akþam saatlerinde bazý ustalar yevmiyeyi doðrulttuðundan yüksek fiyat verebilirler ama sabah kimsecikler yokkken ustanýn elinde iþ yokken giderseniz doðru ve düzgün bir fiyata iþinizi hallettirebilirsiniz.

inþallah probleminiz çözülür. kolay gelsin diyorum....

reis28

Þanzýman bir kac gurup diþliden mevcuttur sizin sorununuz dördüncü vites diþlisi ve ona baglý olarakta celik sekromenc gurubunda aþýntý oluþmuþtur bu parcalarý degiþtirlirse sorununuz cözülür sonuc itibarýyla tecrübeli bir usta arkadaþa iþinizi yaptýrýsanýz sorun yaþamazsýnýz
DURSUN USTA 05364629668

NivaTANK

Çok ilginçtirki bendede sadece 4.vitesten kendi kendine atýyor diðer viteslerden atmýyordu, ve bende haliyle senkromeç sorunu olduðunu düþündüm fakat baský balatamý deðiþtirip debriyaj ayarlarý yeniden yapýldýðýnda sorun ortadan kalktý.
Niva is not a offroad truck, it is a Russian TANK

NÝVACI

Eðer  iþi bilen birinin eline geçerse .
Yarýna yatýrým olur sadece kýrýðý aþýnýðý deðil  ömrünü tamamlamýþ  malzemeyide deðiþtirerek
yyarýna oluþacak arýzayada  engel olunur .
gideceðiniz ustayý  araþtýrýn aceminin açacaðý  þanzuman  ötmeye adaydýr.
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

Servet_52

deðerli nivacý abim. sen acemi bi ustanýn açacaðý þanzuman ötmeye adaydýr deyince aklýma baþka biþi geldi. çok bilgi sahibi olmadan
genel konuþmamak gerek tabi. çok fazla farklý nivalar kullanmadým ama 2001 ve 2003 model nivalarýmda olmuþtu bi vakit. yani þanzuman ötmesi ile karþýlaþmadýðým bi niva hiç görmedim þimdiye kadar. bendekinde de vardý yýllardýr. hangi ustaya sordumsa nivalarda 2 þanzýmandan dolayý ötme sesi hep olur diyorlar.senin söylediðin çok acayip biþeyi aklýma getirdi.arabamda þanzýman ötmesi hep vardý ama bu vitesten atmadan sonra ötme çok arttý.hiç dikkate almamýþtým bunlar hep böyle diye. nivalarda þanzuman arýzasýz þekilde elden geçince ötme tamamen kayboluyor mu veya tekrar þanzýman arýzasý oluþmasa da þanzýman ötmesi oluþuyor mu?

NÝVACI

piyasada onlarca 20 yaþ üstü araç var kaç tanesi ötüyor,
okadar araç kadar o markacý bu markacý tamirci var bizim araç sayýmýz az olduðu için tamirci sayýmýzda ayný.
Arkadaþým eski tamirci 40 yýla yakýndýr.   arazi þanzumanýný söktük iþte benimki ötüyor.
þimdi genel bakýmda yeniden el atacaðýz.
teknikte mutlaka karþý çözümü vardýr.

        (beni bazý konularda bilgi sahibi yapan rahmetli dayým vardý iyi kelimesinin üstünde  bir usta idi)
Yedeklerin bulýnamadýðý  yýllarda  Þanzuman  ve defransiyellerin çýkan yaðlarýný mümkün olduðunca arýtýr tekrar kullanýrdý.
oðlum aþýnan diþlilerin  aralýðýný bu yað doldurur yoksa bu aletler öter derdi.
þimdi her þeyin yedeði var  öten  ötecek  diþliyi tanýmak  tecrübe iþi  uðraþmak yerine öter bunlar demek kolay.
Aramýzda ustalar servisler tecrübeliler var  demezlermi  evet arkadaþ  nivalar gayda çalmadan gidemez oynaklýk temelinde var.
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

bkerti

Þimdi iki sene önceki konuyu hortlatacaðým ama yapacak birþey yok gereksiz baþlýk açýp forumu yormak istemiyorum.
Abiler ben farkettim ki dururken yani motor stop haldeyken 1 ve 2. vitesi takýp çýkarabiliyorum debriyaj kullanmadan. 34.4 olmuyor. Aracý çalýþtýrýp 1 v2 yi debriyajsýz çalýþtýrmak isteyince gorrrççç diye bir ses geliyor. Olmuyor ama durunca geçiyor 1 ve 2. Giderkende vites topuzlarýnýn olduðu yerin tabaný ýsýnýyor baya hemde. Bu neye delalettir? Bu þekilde Bursaya yola çýksam bir sorun olur mu? Ýlk defa þehirlerarasý gideceðim. Ailemin tatilini yollarda rezil etmek istemem. Bursaya bir ulaþsam orda ustamýz var ama oraya kadar gidebilecek miyim. Birde neler deðiþtireyim filtre miltre? hava filtresini kendim deðiþtirsem ne olur? Kafamda deli sorular :) Herkese selamlar.