Merhabalar

Başlatan rahmieken, Ekim 13, 2013, 03:25:23

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

rahmieken

merhabalar
2011 mayýsýnda 2006 model 42000 kmde standart bir niva aldým. almadan önce aylarca forumunuzu okudum. her bilgi için öncelikle teþekkür ederim.
niva sevgisi ilkokul yýllarýndan gelen bir sevgiydi ve 6 ay aradýktan sonra sizin gösterdiðiniz doðrultuda istediðim nivayý buldum.
27 yaþýndayým Van'da yaþýyorum ve buralar için en uygun araba olarak gördüðümden ve yýllarca sahip olmak istediðimden aldým arabayý.
hatta aldýktan 15 gün sonra babamlar ziyarete geldiðinde aðzý açýk þekilde bu araba için mi bu kadar tantana yaptýn dedi :D
neyse gelelim neler yaptým neler ettim niye bu kadar zaman sonra yazdým derseniz.
arabayý aldým ve ilk iþ  üzerindeki yol tipi çýkma lastikleri atmak oldu. ok144 heveslensem de gürültü vb. sebeplerden vazgeçtim ve 205 55 16 competus AT aldým.
çok memnunum kýþýn bol karda buzda hiç yarý yolda býrakmadý. sonrasýnda tam burdan gördüklerim ve internetten okuduklarýmla iyileþtirme yolunda giriþecektim ki malumunuz van depremi oldu ve uzunca bir süre sýkýntýlý dönem geçirdik. bu dönemi atlatýp da arabaya giriþmeye niyetlendiðim sýrada ( bu arada belirtmeyi unuttum. Yüzüncü Yýl Üniversitesi Diþ hekimliði Fak. kanal tedavisi üzerine doktora yapýyorum) sýnav yoðunluðu baþladý.
neyse uzun lafý kýsasý gün bugüneymiþ.
fotoðraflarý koymak istiyorum umarým becerebilirim ileriki mesajlarda olacak.
buradaki parça ve usta sýkýntýsý nedeniyle öncelikle tamir manuelini indirip kitapçýk haline getirdim.
ustalarla konuþtuðumda bana deli gözüyle bakýp:
- doktor adamsýn git kendine düzgün bir araba al.
+mesela ne alayým ?
-git bir corolla yada astra al
+ !!!!
diyaloðu geçtikten sonra iliþiði keserek bütün sanayiyi dolaþtýktan sonra ordunun defender bakýmlarýný yapan bir ustayla tanýþtým.
kendisi saðolsun bana dükkanýný her zaman açtý buyur etti.
bu uðurda her zaman istediðim kendi ellerimle tamir etme olanaðýný elde ettim. ( sýkýþtýðým her noktada yardým ettiler)
bu süre zarfýnda marþ motoru, akü, buji, yað, su , hava, radyatör hortumlarý, el freni teli, disklerin deðiþimi, balatalarýn yenilenmesi, debriyaj baský balatasý (bunu sadece izledim)  gibi rutin bakýmlarý keþfettim.
her ne kadar arazi araçlarýndan gelen sesleri dinlemeyin deselerde artýk alt takým bakýmlarýnýn zamaný geldi. þaft balansý, burçlarýn deðiþimi, rot rotil gibi unsurlarýn deðerlendirilmesi, arka difte terleme var conta deðiþimi, körüklerin yenilenmesi vb. bu sýrada istiyorum aracýn konforunu biraz artýrayým.
hard offroad yapmýyorum. ava gitmem ama av yerine gider yemek yerim. çýkarým dolanýrým azýcýk fotoðraf çekerim kendimce.
bu uðurda lastikleri deðiþtirirken çapýný da büyütüðüm için acaba ayna mahruti oranlarý deðiþtirsem mi?
þu anda 3.9 var 4.3e dönüþ yapsam iyi olur mu yoksa kaner ustanýn getirdiði diþlilerden 4.7 gibi deðerlere çýksam mý? (bu arada saatte 100km hýzý geçmem, genel seyir süratým 80dir)
lastikleri bunlardan daha büyük çapa çýkarmaya niyetim yok. 4.3 yeter mi?
old men emu yaylar için çok iyi konuþuluyor. konforda artýþ saðlar mý? yol güvenliðini arttýrýr mý?
en büyük heveslerimden biri sonuncu gelsem de bana yakýn olan mahalli oyunlara gitmek ve becerebilirsem yarýþmak.
amortisör monroe adventure aramýþ olsam da bulamadým kaner ustamýn verdiði taktikle monroe gazlýlarla çözüm bulacaðým eðer yaylar iyi olur derseniz.
genelde cherokeeciler aks baþlarýný ýstavroz tipe deðiþtiriyorlar bizim nivalar da böyle bir olay var mý?
dif yüksekliði þu anda çok önemli deðil o yüzden yaya amortisor sonrasý ön difi 2 cm aþaðý alabilirim. fakat hem lastik çapý büyüdüðünden hem de ayna mahruti oraný deðiþtiðinden bir de üzerine offsetli jant düþündüðümden akslardaki yük çok artacak kurtarýr mý yoksa böyle bir uygulama gerekir mi? ya da landrover serisindeki gibi ashcroft güçlendirilmiþ aks var mý?
aracýn içiyle ilgili ise koltuklarla çok rahat edemiyorum fakat monza tipi koltuklarda çok fazla yardýmcý olmayacak. nasýl bir çözüm bulabilirim.
koltuklar söküldüðünde iç izolasyonu yaparým saðolsun kaner usta her detayýna kadar anlatmýþ.
alt takýmý bu kadar sökmüþken de pütür kaplamayý düþünüyorum.
evet çok yazý yazdým biliyorum ama nacizane fikirleri olanlar varsa sevinirim.
herkese þimdiden iyi bayramlar.

Yevgeni

Selam,

OldManEmu yaylar guvenligi artirir ama konforu degil. Arac sertlesiyor, konfordan kaybediyor.

Bu ebat lastik icin ayna mahruti degisikligine gitmeyin, gerek yok. Ben 205/80/16 lastikleri bir sure standart ayna mahruti ile kullandim, sorunsuzdur.

Yaris bambaska bir hamle, yaris icin araci ayrica hazirlamak gerekir eger derece istiyorsaniz, ama arac cok hirpalanir.

Guclendirilmis akslar mevcut. Babacandar kendisi icin edinmisti (ladaworld gibi bir yerlerden).

Offset cant kisa uzun vadede (kullanim karakterine bagli olarak 1-3 yillik periyodlarda) aks ve rulman problemleri olarak size geri doner, bence standart cant kullanin.

Koltuklar konusunda bir tavsiyem yok, ben uzerindekilerle yetiniyorum, alternatif arastirmadim hic.

Yukaridaki tavsiyeler benzer bir konfigurasyon kullanmam sebebiyle kisa uzun vadede benim ve aracin basina gelenlerin tecrubesidir..






rahmieken

teþekkür ederim bilgiler için
ayna mahrutiyi aracý biraz daha ataklaþtýrmak için düþünmüþtüm. yoksa 2 senedir gayet memnunum.
akslar ise yükseltme sonrasý önlerde yaþanacak problemleri önceden çözmek içindi.
ladaworlde biraz bakayým en iyisi.
saygýlarýmla